- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جشنواره فیلم مقاومت چهره واقعی استکبار جهانی را منعکس می‌کند

monir-razi-alaboodi

منیر راضی العبودی کارگردان و فیلمنامه‌نویس عراقی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، برگزاری چنین رویدادی سینمایی در ایران را اقدامی ضروری برای گسترش فرهنگ مقاومت در منطقه دانست و به سوره سینما [1] گفت: سینما باید آینه واقعی رخدادهای محور مقاومت باشد و رویکردها و ابعاد متنوع آن را به تصویر بکشد.

وی افزود: ارائه تصویر واقعی از تروریسم، اشغال و ظلم علیه مردم مظلوم و افشا کردن چهره منحوس و زشت استکبار جهانی، از مهمترین موضوعاتی است که سینمای مقاومت باید به آن بپردازد.

راضی العبودی ادامه داد: افشا شدن هویت استکبار و اهداف آن می‌تواند به خوبی چرایی و جنبه‌های متنوع مقاومت را اثبات کند.

این کارگردان عراقی با مثبت ارزیابی‌کردن برگزاری بخش «مدافعان سلامت»، این اقدام را گامی رو به جلو توصیف و تصریح کرد: مقابله کادر درمانی با ویروس کرونا و ایثار و جانفشانی آنان شایسته تقدیر و تکریم است.

وی با بیان اینکه کادر درمان نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه به عنوان اولین رکن پویایی دارند، یادآور شد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با قرار دادن بخش مدافعان سلامت به خوبی نشان داد که حفظ سلامت و جان انسان‌ها در هر قالبی که باشد، در سیطره مفهوم مقاومت جا می‌گیرد چراکه جامعه سالم، اولین نیاز مقاومت است.

راضی العبودی با اشاره به تجربه حضور خود در جشنواره فیلم مقاومت، وضعیت سینمای عراق را نامناسب توصیف کرد و اظهار داشت:  در اوایل سال‌های ۱۹۹۰ به دلایل چندپارگی سیاست‌ها،  سینمای عراق به کلی فلج شد خاصه اینکه نظام وقت با انحصارطلبی می‌خواست سینما را به عنوان ابزاری برای گسترش ایدئولوژی انحرافی و کاذب خود قرار دهد.

وی برخورداری از رویکرد هدفمند و بهره‌مندی از ابزار سینمایی پیشرفته را از عوامل اصلی توسعه صنعت سینما دانست و تأکید کرد: رسیدن به سینمایی پیشرفته و مدرن نیازمند حمایت‌های دولتی و پایداری سیاسی به معنای واقعی  است.