- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

بررسی نقش طب سنتی در درمان کرونا زیر ذره‌بین «چرخ»

charkh

به گزارش سوره سینما [1]، در این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت‌وگو می‌کند. در هفته‌های اخیر صدور مجوز برای استفاده از چهار گیاه دارویی برای درمان کرونا و راه‌اندازی مرکز خدمات طب سنتی ایران ویژه بیماران کرونایی حاشیه‌های مختلفی را به همراه داشت است. نیمه‌ی آبان ماه دکتر محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد علی‌رغم مخالفت‌هایی که با طب سنتی وجود دارد با حمایت و پیگیری دکتر نمکی از طب ایرانی، چهار داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا مجوز تولید کسب کرده‌اند. در روزهای گذشته هم رئیس سازمان نظام پزشکی به رئیس سازمان غذا و دارو نامه نوشت و از او درخواست کرد مستندات علمی صدور مجوز به داروهای طب سنتی برای درمان کرونا را به کمیسیون انتظامی نظام پزشکی ارائه کند. «چرخ» در این گفت‌وگو متن و حواشی این موضوع را زیر ذره‌بین می‌برد.

در بخش‌ دیگری از این قسمت «چرخ»، داریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران، تازه‌ترین یافته‌های محققان درباره‌ی تفکر علمی را بررسی می‌کند. یکی دیگر از بخش‌های‌ این قسمت «چرخ»، اسماعیل باستانی، مجری و گوینده‌ی رادیو و تلویزیون، داستان زندگی لطفعلی عسکرزاده، ریاضی‌دان، دانشمند برجسته‌ی کامپیوتر و مبدع نظریه‌ی منطق فازی را روایت خواهد کرد.

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.