- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نقد آخرین ساخته کریستوفر نولان در برنامه «نقدسینما»

naghd-tenet

به گزارش سوره سینما [1]، برنامه «نقدسینما» جمعه ۲۸ آذر با بررسی یک پرونده سینمایی و گفتگوی ویژه تماشایی خواهد شد.

در بخش ابتدایی برنامه با میزبانی امیررضا مافی، خدایار قاقانی و آرش خوشخو به نقد و بررسی «انگاشته» (Tenet) تازه‌ترین ساخته کریستوفر نولان می پردازند.

«انگاشته» اثری آمریکایی در ژانر علمی- تخیلی و اکشن به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است که در سال ۲۰۲۰ اکران شد. جان دیوید واشنگتن، الیزابت دبیکی، کنت برانا، رابرت پتینسون و آرون تایلرجانسون از ستارگان فیلم هستند. داستان فیلم درباره دو جاسوس حرفه‌ای است که در راه جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم درگیر یک ماجرای پیچیده می‌شوند.

در ادامه برنامه و در سلسله گفتگوهای مربوط به بررسی سینمای ایران در دهه نود به مناسبت فرارسیدن پایان سال سینمایی و آخرین سال دهه ۹۰، با حضور محمدرضا عباسیان تهیه‌کننده و کارشناس سینمایی نقش نهادها و ارگان های سینمایی و تاثیر آن بر سینمای دهه نود ایران بررسی خواهد شد.

بخش‌های دیگر برنامه این هفته شامل بخش رویدادها با حضور علیرضا مرادی و مرتضی رنجبران روزنامه نگار سینمایی، موضوع پول‌های آلوده در صنعت سینما بررسی و تحلیل خواهد شد.

در پایان این برنامه طبق روال همیشگی بهروز افخمی در میز آموزش فیلمسازی فیلمنامه نویسی و فیلمنامه اصلی (اورجینال) را تبیین خواهد کرد.

برنامه «نقدسینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، جمعه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج روی‌ آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.