- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نقد آثار داریوش مهرجویی در برنامه «نقدسینما»/ بررسی وضعیت معیشتی سینما با حضور غلامرضا موسوی

naghdecinema-mehrjuyee-mousavi

به گزارش سوره سینما [1]، برنامه «نقدسینما» جمعه ۵ دی‌ماه با هدف بررسی یک پرونده در گفتگویی ویژه روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

بخش ابتدایی برنامه به میزبانی امیررضا مافی، پوریا ذوالفقاری و آرش خوشخو، به نقد و بررسی آثار داریوش مهرجویی کارگردان صاحب سبک سینمای ایران می‌پردازند.

در ادامه برنامه و در دنباله سلسله گفتگوهای مربوط به بررسی سینمای ایران در دهه نود به مناسبت فرارسیدن پایان سال سینما و آخرین سال دهه ۹۰ و با توجه به یک سالگی کرونا، اوضاع معیشتی و صنفی اصحاب سینما در دوران کرونا و تاثیر آن بر سینمای دهه نود بررسی می‌شود. «نقدسینما» در این بخش میزبان غلامرضا موسوی رئیس هیأت مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان ایران و تهیه‌کننده پیشکسوت سینما می‌شود.

در ادامه برنامه رویدادهای هنری و سینمایی با حضور علیرضا مرادی روزنامه نگار و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی تحلیل می‌شود. همچنین نحوه برگزاری سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز دیگر موضوعی است که به پرداخته خواهد شد.

در پایان این برنامه طبق روال همیشگی بهروز افخمی در میز آموزش فیلمسازی درباره فیلمنامه نویسی و فیلمنامه اصلی (اورجینال) صحبت خواهد کرد.

برنامه «نقدسینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، جمعه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج روی آنتن می‌رود.