- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شب شعر «مرد میدان» پاسداشت شهدای مقاومت و شهدای خرمشهر بود

marde-meydan

به گزارش سوره سینما [1]، عباس محمدی رئیس مرکز آفرینش‌های هنری حوزه هنری با اشاره به برگزاری شب شعر «مرد میدان» که یازدهم دیماه در خرمشهر برگزار شد گفت: برای برپایی سلسله برنامه‌های «دیدار ماه» که به صورت فصلی یا ماهانه و در مناسبت های مختلف برگزار می شود از شاعران بزرگ کشور دعوت می کنیم که این بار به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس این برنامه در خرمشهر برگزار شد.

وی افزود: ما مدیون خون شهید سلیمانی و همرزمانش هستیم و همینطور به شهدایی که در خاک خرمشهر خونشان به زمین ریخت مدیونیم و به همین دلیل این برنامه در این شهر برگزار شد.

حضوری و ویدئویی

وی در ادامه افزود: برنامه شعر خوانی با توجه به شرایط خاص کرونایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی به دو گونه برگزار شد که در این محفل شاعران ایرانی و شاعرانی از کشورهای دیگر حضور داشتند که تعدادی از شاعران از کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه در مراسم حضور نداشتند و به صورت تصویری شعرخوانی کردند ، شاعران کشورهای افغانستان و پاکستان هم به زبان فارسی اشعار خود را تقدیم شهدا کردند .

وی درباره شاعران حاضر در این محفل ادبی گفت: شاعران ایرانی حاضر در این شب شعر، شاعران برجسته کشورمان بودند و شاعرانی هم که از دیگر کشورها دعوت شده بودند و مخصوصا شاعران کشورهای عربی، از شاعران سرآمد و شناخته شده بودند تا این شب شعر بین المللی با اعتبار خوبی برگزار شود.

پخش از رسانه ملی

رئیس مرکز آفرینش های هنری حوزه هنری در ادامه افزود: شعر خوانی دوستان شاعرمان ضبط شده است که پس از تدوین از رسانه ملی پخش خواهد شد و علاوه بر آن کلیپ های شعر خوانی هر کدام از این دوستان به صورت مستقل تدوین خواهد شد که در فضای مجازی و صدا سیما پخش خواهد شد.