- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

آغاز همکاری آستان قدس رضوی با سامانه «هیأت‌آنلاین»

heyat-online

به گزارش سوره سینما [1]، اعضای هیأت امنای سامانه «هیأت‌آنلاین» با معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، احسان جلایر، مدیر شبکه امام رضا (ع) و محمدجواد عرشیان، رییس اداره رسانه های نوین و فضای مجازی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با ابراز آمادگی همه جانبه آستان قدس برای همکاری با هیأت‌آنلاین و تولید و انتشار گسترده محتواهای مذهبی همراه بود، محمد مهدی خیرجو معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس با ابراز خرسندی از اتفاقات خوبی که در هیأت‌آنلاین رخ داده، برای امضای تفاهمنامه بلند مدت همکاری با این سامانه اعلام آمادگی کرده و گفت: هر کاری که برای اهل بیت علیهم السلام است در واقع در راستای اهداف ما در آستان قدس رضوی است.

وی افزود: ظرفیت معرفی حضرت امام رضا علیه السلام بسیار گسترده است. چیزی که ما می بینیم و معرفی می شود نوک آن کوه یخ هم نیست. شاید نقطه ای روی نوک آن کوه است که فعلا بازنمایی می شود. ما حداقل ۸۰۰ سال محتوای مکتوبِ دیوانی در اینجا داریم که خیلی هایشان دست نخورده هستند و حتی تا حالا کسی نرفته است اینها را استخراج و استفاده کند.

معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس با بیان اینکه هیأت ها، حسینیه ها و تکیه ها همگی برای انتقال پیام اهل بیت علیهم السلام هستند، یادآور شد: باید در این زمینه هر محتوای مرتبطی به هیأت‌آنلاین ارجاع داده شود و به مرور این سامانه منبع و مرجع می شود. خیرجو افزود: پیشنهاد شما برای راه اندازی برنامه ۲۴ ساعته از حرم رضوی علیه السلام بر روی سامانه هیأت‌آنلاین نیز منطقی است و بنده راه اندازی آن را پیگیری خواهم کرد.

وی همچنین به ارتباط آستان قدس با هیأت های خارجی اشاره و تاکید کرد: به نظرم باید برای مخاطب بین‌المللی بخشی راه اندازی نمائیم که این موضوع با همکاری ما میسر خواهد بود و در بستر هیأت‌آنلاین فضا را برای استفاده زائران و مخاطبان بین المللی فراهم می کنیم.

یکی دیگر از نکات مورد اشاره خیرجو راه اندازی بخشی برای «سبک سازی» بود که به ویژه برای احیای سبک‌های مداحی در حالِ فراموشی مفید است.

احسان جلایر مدیر شبکه امام رضا علیه اسلام نیز در سخنانی با آرزوی موفقیت برای خادمان هیأت آنلاین از آمادگی برای راه اندازی شبکه های عربی و اردوی امام رضا علیه السلام سخن گفت و مقرر گردید این شبکه ها از سامانه هیأت‌آنلاین برای عموم مخاطبان و علاقمندان با ترافیک رایگان منتشر شود.

سامانه هیأت‌آنلاین به آدرسHeyatonline.ir [2]  به عنوان مرجع پخش زنده هیئات و مراسم های مذهبی فعالیت می‌نماید و اپلیکیشن آن با بیش از ۴۲ هزار نصب فعال، محتوای سامانه را در اختیار کاربران قرار می دهد. ترافیک استفاده از این سامانه برای کاربران رایگان است.