- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

شبکه چهار سیما از «اتاق روشن» انقلاب اسلامی را روایت می‌کند

otagh-roshan

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه «اتاق روشن» از شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ساعت ۲۲ به مدت دو هفته روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

«اتاق روشن» ‌‌‌روایتی هنرمندانه از سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. در این مجموعه مستند، عکاسان روایتگر انقلاب ایران هستند. ماجراهای رفتن شاه و آمدن امام و سقوط پادشاهی در ایران را از زبان کسانی می‌شنویم که در صحنه تظاهرات حضور داشتند و کنار مردم سعی کردند هیچ‌چیز دور از چشم آنها و شاتر دوربین‌شان نماند. گاهی در میدان مبارزات علیه رژیم پهلوی کسی باقی نمی‌ماند، به جز «سربازها» و «عکاس‌ها».

در عکس‌های انقلاب می‌شود ترس و وحشت و شور و اشتیاق و استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی را دید. گاهی چند حس باهم  در هم تنیده در یک تصویر دیده می‌شود. از بعضی عکس‌ها صدای هیاهو و شلیک گلوله به گوش می‌رسد و بوی دود و رنگ خون.

در این مستندها، با عکاسانی از جمله مرتضی خاکی، عباس ملکی، حسین شرکت، محمد قاسم، خانواده مرحوم حسین پرتوی و خانواده مرحوم قربان خلیلی گفت‌وگو شده است. بهمن امسال صدای انقلاب را از زبان عکاس‌ها بشنوید و از دریچه دوربین‌هایشان ببینید.