- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

برپایی جشنواره فیلم فجر در پردیس «عصر جدید» گرگان

asre-jadid-fajr39

به گزارش سوره سینما [1]، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: ۱۶ فیلم بخش «سودای سیمرغ» سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر در سالن اصلی و بین‌المللی پردیس سینمایی «عصر جدید» گرگان برای مردم، اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان اکران می‌شود.

کشمیری با تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: همزمان با سی و نهمین جشنواره فجر تهران ، جشنواره فیلم فجر در گلستان از چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن نیز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۱۶ فیلم بخش مسابقه «سودای سیمرغ» در سالن اصلی و بین‌المللی پردیس سینمایی «عصر جدید» گرگان به نمایش درمی‌آید.

کشمیری افزود: آنچه در این جشنواره برای ما اهمیت دارد ابتدا سلامت مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی‌ است به همین خاطر سینماهای جشنواره با ظرفیت ۳۰ درصد اکران خواهند داشت تا از تجمع جلوگیری شود.

وی یادآور شد: به این خاطر که فرآیند تهیه بلیت می‌تواند روزنه‌ای برای شیوع ویروس کرونا باشد، بلیت‌های جشنواره به صورت اینترنتی از طریق سامانه «سمفا» به فروش می‌رسد و هر فرد با یک کد ملی می‌تواند چهار بلیت تهیه کند.

کشمیری گفـت: امسال به دلیل محدودیت‌ها حضور کارگردانان و عوامل فیلم‌های حاضر در جشنواره نیز میسر نیست.

وی در پایان، تأکید کرد که ضدعفونی سالن‌ها پس از اتمام هر سانس انجام می‌شود و ورودی سالن‌ها نیز افراد تب سنجی خواهند شد.

شایان ذکر است پردیس «عصر جدید» گرگان به عنوان پیشرفته‌ترین پردیس سینمایی شمال کشور متعلق به موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری است.