- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پایان تصویربرداری مستند «ضماد»/ پرتره مخترعی که به درمان زخم بیماران پروانه‌ای رسید

zemad

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «ضماد» قصه به ثمر رسیدن تلاش طولانی یک مخترع همدانی است که با ترکیب مواد طبیعی و گیاهی، دارویی را به جامعه معرفی کرده که درمانگر زخم بستر، زخم افراد دیابتی و زخم بیماران پروانه‌ای است.

ابراهیمی در این باره گفت: این مستند  پرتره ای از محمد کاظم رشیدی مخترع همدانی است که پدرش شغل عطاری داشته، او به دلیل از دست دادن یکی از دوستان نزدیکش به علت زخم بستر و با تکیه بر دانشی که از پدر فراگرفته بود، مطالعه کتب ابن سینا، رازی  و … و تلفیق آن با زنبورداری و پرورش گیاهان دارویی به صورت عملی توانست به فرمولی دست یابد که ناجی هزاران بیمار صعب العلاج در کشور است.

وی ادامه داد: داروی رشیدی نه تنها زخم بیماران دیابتی را درمان می‌‌کند بلکه تازه‌ترین دستاوردش درمان زخم بیماران پروانه‌ای است، عزیزانی که به دلیل تحریم  با مشکلات عدیده دارویی مواجه هستند و متاسفانه بعضی از آنها فوت شده اند.

این کارگردان گفت: رشیدی حالا صاحب یک شرکت دانش بنیان است و پمادش  در داروخانه های سراسر کشور به بیماران ارائه می شود، این خیر ۵ سال است قیمت داروهای خود را افزایش نداده و همچنین دارو را به رایگان در اختیار انجمن‌های خیریه قرار می‌دهد.

ابراهیمی افزود: «ضماد»  تولید شبکه مستند است، تصویربرداری آن به تازگی در  تهران و همدان تمام شده و مشغول تدوین آن هستیم.

وی گفت: طراحی و پژوهش این مستند را محمود زنگنه انجام داده و از دیگر عوامل آن می توان به تصویربردار: مهدی مولایی، تدوین: محمد اخوان و تیزر: مرجان عطایی‌فر اشاره کرد.