- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مراسم رونمایی از «گزارش یک سقوط» برگزار شد/ این مستند نگاهی تحلیلی و کارشناسی به بازار بورس دارد

gozareshe-yek-soghoot1

به گزارش سوره سینما [1]، در ابتدای این مراسم قاسم اکبری، کارگردان مستند «گزارش یک سقوط» گفت: با کمک مجید حیدری، کارشناس و راوی مستند تصمیم گرفتیم مستندی در رابطه با وضعیت بورس تولید نماییم، از آبان ماه امسال پژوهش کار را آغاز کردیم. حضور آقای حیدری و همکارانشان در نود اقتصادی کمک زیادی به کار کرد.

gozareshe-yek-soghoot2 [2]

وی تصریح کرد: احتمالا این نسخه ای که ملاحظه می کنید در پخش تلویزیونی تغییراتی را متحمل خواهد شد. امیدوارم توانسته باشیم به سوالات و ابهامات مخاطبان پاسخ داده باشم.تلاش کردیم اثری با مستندات و کارشناسی دقیق را تهیه و پخش کنیم.

در ادامه مراسم، مجید حیدری، خبرنگار و راوی مستند «گزارش یک سقوط» گفت: این مستند تجربه ای متفاوت بود که به اعتقاد بنده پس از پخش مستند تاثیرات آن را خواهیم فهمید. به هر حال در شرایطی این مستند تهیه شده است که بازار سرمایه گذاری در بورس وضعیت خاصی داشت و نگاه ها به بازار، نگاهی نگران کننده و ابهام آمیز بود.

gozareshe-yek-soghoot3 [3]

وی با بیان اینکه همچنان هم سوالات بسیاری در رابطه با وضعیت بورس وجود دارد، اظهار داشت: واقعا بسیاری از سرمایه گذاران در بورس نمی دانند بازار چه خواهد شد؛ عمده بحث هم پس از ریزش بورس شکل گرفت، کارشناسان در تردید بودند، چراکه می خواستند بدانند سیاست های سازمان بورس و وزارت اقتصاد چیست.

حیدری افزود: به دلیل دعوت هایی که صورت گرفته بود، خیلی ها وارد بازار بورس شدند و وقتی این اتفاقات رخ داد تردیدها و ابهامات بیشتر شد، این مستند جزء کارهای بسیار خاص است، به دلیل آنکه نوع پردازش و نگارش اثر کار را متفاوت کرد و به اعتقاد من به دلیل نگاه تحلیل و کارشناسی تاثیر خودش را می گذارد.

در ادامه مراسم دکتر مسعود موفقی، استاد دانشگاه و کارشناس اقتصاد گفت: یک موضوع اصلی در بحث سرمایه گذاری در بورس و یا دیگر مغادیر مشابه سرمایه گذاری که مردم می خواهند ثروت خود را افزایش دهند نشان گر یک نگرانی در سطح جامعه است که ناشی از تورم چهارساله اخیر بوده و همه مردم نگران سرمایه خود هستند. تقریبا نه به این شدت اما چنین ریزشی را به صورت کوتاه در سال ۹۲ داشته ایم؛ امیدوارم با آثاری هم چون مستند «گزارش یک سقوط» که به ما تحلیل هایی را برای اشتباه نکردن ارائه می دهد، دیگر شاهد این گونه مشکلات نباشیم.

gozareshe-yek-soghoot4 [4]

در پایان مراسم از پوستر مستند «گزارش یک سقوط» با حضور یاسر فریادرس، مدیر مرکز مستند سوره، محمدجواد معصومی، تهیه کننده مستند، قاسم اکبری، کارگردان مستند، مجید حیدری، کارشناس و راوی مستند رونمایی شد و اولین اکران این اثر با حضور کاشناسان و عوامل مستند صورت گرفت.