- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

گفت‌وگوی ویژه با مستندساز مشهور روسی در برنامه «نردبان»

victor-nardeban

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، جدیدترین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیون «نردبان»، جمعه ۱۵ اسفندماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این قسمت از برنامه گفتگویی متفاوت با آقای خاص سینمای مستند، ویکتور کوزاکفسکی دارد.

ویکتور کوزاکفسکی مستندساز نام آشنای روسی است که فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۹۷۸ آغاز کرده و اولین فیلم مستند خود را در سال ۱۹۹۲ تولید کرده است. در سینمای مستند جهان، او را به عنوان آقای خاص سینمای مستند می‌شناسند چرا که فرم فیلمسازی او بسیار متفاوت از بقیه است.

این مستندساز روسی با حضور در برابر دوربین نردبان، تجربه‌های خاص و متفاوت خود را بیان کرده است. او در اظهارنظری جالب توجه می‌گوید: «بهتون توصیه نمی‌کنم فیلم خوب بسازید. بهتون توصیه می‌کنم فیلمی بسازید که یگانه و بی‌مانند باشه. وظیفه‌ی ما این نیست که صرفا به تعداد فیلم‌ها در جهان اضافه کنیم. چنین کاری آلودگی فکری ایجاد می‌کنه. همین الانش بیش از حد داریم فیلم می‌سازیم. فکر می‌کنم سالی پانزده هزار تا! باید این روند رو متوقف کنیم و سعی کنیم فیلم‌های کمتر اما خاص‌تری بسازیم.»

در بخش دیگری از برنامه، ابراهیم حصاری، دبیر جشنواره موج کیش با حضور در نردبان، از جزئیات، سختی‌ها و تلاش‌ها برای برگزاری این جشنواره صحبت کرده است. این رویداد سینمایی چندی پیش در جزیره کیش برگزار شد و برگزیدگان آن معرفی شدند.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.