- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حسین دارابی: آماده ارائه تجربیات خود در فیلمسازی به مراکز استانی حوزه هنری هستیم

hosein-darabi

به گزارش سوره سینما [1]، حسین دارابی کارگردان فیلم سینمایی «مصلحت» با تأکید بر نقش مهم مراکز استانی حوزه هنری در کشف و شکوفایی استعدادهای فیلم‌سازی جوانان انقلابی گفت: بی‌شک استان‌های کشور نسبت به تهران کمبودهای بسیاری دارد که کار را در حوزه فیلم‌سازی دشوار می‌کند. متأسفانه تجمیع امکانات در تهران مانع از رشد منطقی و یکپارچه فیلم‌سازی در سراسر کشور است، اما آنچه اهمیت دارد این است که جبهه انقلاب در سال‌های پس از پیروزی انقلاب و تمام روزهای هشت سال دفاع مقدس با دست‌های خالی شگفتی‌آفرین بودند. پس مراکز استانی حوزه هنری هم نباید خودشان را دست کم بگیرند و با حداقل امکانات در استان‌های خود حماسه‌آفرینی کنند.

وی افزود: هنگامی که در باشگاه فیلم سوره با ذکر و رمز «یاعلی مدد» تصمیم بر جریان‌سازی در حوزه فیلم کردیم، شاید بسیاری از دوستان خارج از باشگاه اگر آن روزها را می‌دیدند، تصمیم ما را کاری نشدنی می‌دانستند، چرا که ما در آن روزها فیلم مهمی را نساخته بودیم.

دارابی ادامه داد: روزی که برای اختتامیه جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کردیم و اولین تجربه این رویداد را داشتیم، خود را میان جمعی از فیلم‌سازان تماماً حرفه‌ای کشور می‌دیدیم. لحظه به لحظه اختتامیه جشنواره روزهای رویاپردازی ما در باشگاه فیلم سوره را تداعی می‌کرد. روزهایی که تنها حضور در جشنواره فیلم فجر را آرزو می‌کردیم، اما با توکل قلبی به خداوند، اراده قوی و جدی توانستیم در جشنواره حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی در مورد پشتیبانی‌های مالی از فیلم‌های باشگاه گفت: شاید تصور عمومی این باشد که چون باشگاه فیلم سوره در تهران وجود دارد مشکل مالی ندارد، اما ما برای تولید «مصلحت» کمبودهای مالی بسیاری داشتیم و با تحمل سختی‌های طاقت‌فرسا ناشی از مشکلات مالی، کار را به نتیجه رساندیم.

دارابی در همین راستا افزود: برخی از مشکلات آنچنان بزرگ بود که برای رفع آن کفش‌های آهنی به پا کردیم و به هر دری زدیم تا حل شود. حمایت‌های معنوی و مادی حوزه هنری و بسیاری دیگر از سازمان‌ها بی‌شک نقش مهمی در پیشرفت کاری ما داشت، اما آنچه پله به پله دشواری‌های تولید را آسان می‌کرد، خستگی‌ناپذیری، امیدواری و ایمان به درستی کار بود.

کارگردان فیلم «مصلحت» بیان کرد: استعدادها و نخبه‌های فرهنگی و هنری انقلابی استان‌های کشور با شناسایی، جذب و آموزش‌های باشگاهی، رویدادهای میمون و مبارکی را در فیلم‌سازی جبهه انقلاب رقم می‌زنند. نقش رؤسای مراکز استانی حوزه هنری در این امر مهم، نقشی غیر قابل انکار است.

دارابی افزود: امیدوارم مراکز استانی حوزه هنری با بهره‌گیری از تجربیات موفق ما و با تکیه بر توانایی‌های بومی خودشان، عرصه فیلم‌سازی کوتاه، مستند، تیزر، فیلم‌های نیمه بلند و سینمای کشور را شگفت‌زده کنند.

وی در پایان گفت: ما در باشگاه فیلم سوره آماده ارائه هرگونه یاری و تجربه‌های خود به مراکز استانی حوزه هنری برای حماسه‌آفرینی هستیم.