- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سیزدهمین برنامه «ماهِ ماه» روی آنتن رفت/ اورژانس در خط مقدم مبارزه با کرونا

Maahe-Maah

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی برنامه، سیزدهمین برنامه «ماهِ ماه» ششم اردیبهشت ماه با یاد و خاطره دکتر مجید فرهاد از پزشکان کادر درمان شهرستان کاشان که سال گذشته به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست، آغاز شد.

دکتر علی لباف متخصص طب اورژانس، سعید اقاویل جهرمی پزشک طب اورژانس، مهدی رئیسی مسوول اتاق بیهوشی اورژانس و زهره پاکاری پرستار بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) در این قسمت از برنامه حضور داشتند.

در این قسمت از برنامه، مهمانان یاد و خاطره نرجس خانعلی زاده نخستین پرستار شهید مدافع سلامت را گرامی داشتند. پرستاری که پس از پایان تحصیلات، طرح پرستاری خود را در بیمارستان امام خمینی تهران سپری کرد و به‌ عنوان پرستار در بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان مشغول به خدمت بود.

از خاطرات تلخ و شیرین اورژانس گفتند و از امید و زندگی بخشیدن حرف زدند. کادر سلامت و مراقبت کشور این روزها تلاش می‌کنند تا آسیب‌ها از طریق کرونا به حداقل برسد. نگاهی به روزهای شلوغ کادر بهداشت و درمان کشور نشان می‌دهد کادر اورژانس در خط مقدم قرار دارند، این افراد طی روزهای اخیر با انبوهی از تماس و مراجعه‌ها مواجه بوده و هستند چراکه بسیاری از افراد جامعه با کوچک‌ترین علائم شبیه به کرونا که همان علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا است خواستار انتقال به مراکز درمانی و مراقبت هستند؛ در این شرایط کادر اورژانس کشور به دور از ترس و دلهره، شجاعانه و با صبر و گذشت در میدان خدمت‌رسانی حضور دارند.

ویژه ‌برنامه «ماهِ ماه» با مشارکت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید شده است که با اجرای اسماعیل باستانی، سردبیری مهدی حاجی میرآقا، کارگردان هنری حسن نظری و ‌تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین پورفاضلی در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۱۹ از شبکه سلامت سیما پخش می شود.