- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

داستان VOD و یک رقابت خیال‌انگیز

vod

سوره سینما [1]VOD مخفف Video On Demand و در واقع همان تکنولوژی IPTV است با این تفاوت که به جای شبکه‌های زنده، فیلم و سریال‌هایی به صورت آنلاین بر روی سرور قرار داده شده است. معمولا اکثر سرویس دهندگان IPTV سرویس VOD را نیز بر روی سرور اضافه می‌کنند.

توسعه VOD نیازمند مذاکرات جامعی به منظور به دست آوردن مدلی تجاری است که هم در خدمت تولیدکنندگان محتوا و ارائه‌دهندگان خدمات تلویزیونی باشد و هم محتوای جذابی را برای تماشاگران و مخاطبان ارائه دهد. فاکتورهای اصلی در شناسایی اعتبار اقتصادی مدل VOD شامل نرخ خرید فیلم‌های VOD، هالیوود و همچنین درآمدهای اپراتور تلویزیونی است.

از سپتامبر ۱۹۹۴ یک سرویس VOD به بخش اصلی نسخه آزمایشی تلویزیون تعاملی دیجیتال کمبریج انگلستان، تبدیل شد. این سرویس که ویدئوها و داده‌ها را به ۲۵۰ خانه و تعدادی از مدارس ارائه می‌کرد، به شبکه کابلی کمبریج (بعدها به عنوان بخشی از NTL، و اکنون بخشی از ویرجین مدیا می‌باشد) متصل بود. ویدئوهای MPEG-1 از طریق یک شبکه ATM از یک سرور رسانه‌ای ICL به ستاپ باکس‌های تولید شده توسط آکورن آنلاین مدیا، استریم می‌شدند. این نسخه آزمایشی ابتدا با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه شروع به کار کرد که بعدها تا ۲۵ مگابیت بر ثانیه هم افزایش یافت. محتوای این سیستم توسط بی‌بی‌سی و تلویزیون Anglia تهیه می‌شد. اگرچه این پروژه از لحاظ فنی یک موفقیت محسوب می‌شد ولی مشکلات تولید محتوا باعث شد تا پروژه در سال ۱۹۹۶ متوقف شود. در سال ۱۹۹۸، شرکت ارتباطات کینگستون، اولین شرکت بریتانیایی لقب گرفت که یک سرویس VOD کاملاً تجاری را راه‌اندازی کرد. این سرویس برای نخستین بار، پخش تلویزیونی و دسترسی به اینترنت را از طریق تنها یک «ست تاپ باکس» و با استفاده از انتقال IP روی ADSL ادغام می‌کرد. تا سال ۲۰۰۱ تلویزیون تعاملی کینگستون توانست ۱۵۰۰۰ مشترک پیدا کند. در سال ۱۹۹۹ نیز هوم چویس پس از چندی آزمایش، به این حوزه پیوسته بود اما این سرویس تنها به شهر لندن محدود شده بود. این شرکت بعد از جذب ۴۰۰۰۰ مشتری در سال ۲۰۰۶ توسط شرکت Tiscali خریداری شد.

داستان VOD در ایران

فیلیمو، نماوا، فیلم‌نت و… ازجمله پلتفرم‌هایی هستند که این‌روزها نام‌شان در فضای اجتماعی و تبلیغات شهری به وضوح دیده و شنیده می‌شود. سامانه‌هایی که گاه با محصولات خاص خود جرقه‌ای در افکار هنری ایجاد می‌کنند و گاه باخبر توقیف‌های ناخواسته و یا چند روزه محصولات‌شان [که دچار می‌شوند] شوکی دیگر به مخاطبان خود وارد می‌کنند. سرنوشت این پلتفرم‌ها در ایران هیچ شباهتی به دنیای خارج از خود ندارد. وقتی به سایت‌های این پلتفرم‌ها رجوع می‌کنیم با جمعه‌بازاری مواجه می‌شویم که هرچیزی را می‌توان در آن یافت. بدون هیچ‌گونه قالب‌بندی مشخص و معینی و حتی سلیقه‌ای برای نشان به مخاطب. با زحمات بسیار و تلاش‌های شبانه‌روزی می‌توان پی برد که مثلا پلتفرم خاص چه محصولات اختصاصی دارد و تاریخچه این محصولات چیست و چه اخبار و بازتابی این محصولات داشته. گرچه باز هم پی بردن به این موارد نیاز به یک تیم پژوهشی ویژه و خاص دارد که در یک برنامه یک‌ساله بتوانند به تمام این موارد برسند!

بگذریم. به سراغ تولیدات این پلتفرم‌ها می‌رویم و مروری خواهیم داشت به ساختار و برنامه‌های آن و اینکه هر پلتفرم بیشتر میل به کدام نوع از تولیدِ محتوا دارد.

فیلیمو

فیلیمو یا آپارات فیلیمو اولین سامانه نمایش درخواستی (VOD) اشتراکی است که در بهمن ۱۳۹۳ آغاز به کار کرد. این سامانه یکی از محصولات شرکت فناوران ایده‌پرداز صبا (صباایده) است. نهنگ آبی اولین سریالی است که با سرمایه‌گذاری فیلیمو ساخته شده‌است و در ۹ بهمن ۱۳۹۷ منتشر شد. از جمله تولیدات اختصاصی این پلتفرم می‌توان به: «جیران»، «جزیره»، «قبله عالم»، «زخم کاری»، «میدان سرخ»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو»، «ملکه گدایان»، «دیرین دیرین»، «شب‌های مافیا»، «مردم معمولی» و… اشاره کرد.

«مردم معمولی»

فیلیمو توانست با ورود به عرصه تولید سریال گام نسبتا خوبی را در این زمینه نسبت به سایر پلتفرم‌ها بردارد. گرچه در این میان سریال‌هایی بودند که با اتفاقات قابل توجهی رو‌به‌رو بودند مثل سریال مردم معمولی.

سریال «مردم معمولی» به کارگردانی رامبد جوان در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. در این سریال رامبد جوان، آتیلا پسیانی، شبنم مقدمی، لیلی رشیدی، کمند امیرسلیمانی، خاطره اسدی، الناز حبیبی، امیر نوروزی، خسرو پسیانی , شادی کرم رودی به هنرمندی پرداخته‌اند.

mardome mamooli [2]

خبرگزاری ایسنا در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ نوشت: «۶ قسمت ابتدایی سریال «مردم معمولی» به دلیل آنچه «شیوه جدید روایت و رویکرد تعاملی با مخاطبان» عنوان شده است، از دسترس خارج شد. و در جدیدترین تصمیم، روابط عمومی سریال اعلام کرد، «پس از بررسی نظرات کاربران و مخاطبان در شش قسمت ابتدایی و تغییر در سبک سریال، گروه سازنده «مردم معمولی» و فیلیمو تصمیم به تغییرات گسترده گرفتند تا با رویکرد جدید قسمت هفتم را به عنوان قسمت نخست در دسترس مخاطبان قرار دهند.»

خلاصه داستان

این سریال داستان مردی به اسم «بردیا برازنده» را روایت می کند که صاحب مرکز زیبایی تناسب طلایی است و ثروتی دارد که همچون خساستش بی انتهاست. بعد از پلمب آژانس مسافرتی بارباراس که متعلّق به خواهر بردیا، «باربارا برازنده» است، باربارا برادرش را با زور و تهدید راضی می کند که فعالیت آژانس را تا فکّ پلمب در مرکز تناسب طلایی ادامه دهد. امّا، در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد و به زودی با افشای راز ثروت بردیا، وضعیت خانوادهٔ برازنده از این رو به آن رو خواهد شد…

«زخم کاری»

محمدحسین مهدویان که کارنامه سینمایی موفقی را داشت، این‌بار در سریال وارد تجربه جدیدی شد. «زخم‌ کاری» اولین تجربه مهدویان در شبکه نمایش خانگی است. این مجموعه اقتباسی از رمان بیست زخم‌کاری نوشته محمود حسینی‌زاد است که نگاهی به تراژدی مکبث نوشته ویلیام شکسپیر می‌اندازد.

در این سریال جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، سیاوش طهمورث، عباس جمشیدی فر، مهدی زمین پرداز، امیرحسین هاشمی، کاظم هژیرآزاد، منوچهر علیپور، مه لقا باقری، مائده طهماسبی، مرتضی امینی تبار , سارا حاتمی به هنرمندی پرداخته‌اند.

zakhme kari [3]

خلاصه داستان

مالکی از مدیران شرکتی موفق است که توسط ابراهیم ریزآبادی اداره می‌شود. ریزآبادی، مالکی رو مأمور می‌کند تا برای قرارداد مهم نفتی با نروژی‌ها وارد مذاکره شود. نروژی‌ها بعد از عقد قرارداد، می‌خواهند مبلغ قرارداد که چندین میلیون دلار است را به حساب شرکت واریز کنند ولی…

«می‌خواهم زنده بمانم»

سریال «می خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه حسینی در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. در این سریال حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی، مهران احمدی، آزاده صمدی، امیر نوروزی، مهدی حسینی نیا، فرید سجادی حسینی، بابک کریمی، افسانه چهره آزاد، عزت الله مهرآوران، محمدرضا مالکی، مهدی صباغی، بیژن بنفشه خواه و بهاره کیان افشار به هنرمندی پرداخته‌اند.

خلاصه داستان

داستان سریال در سال ۱۳۶۸ خورشیدی، کمی پس از پایان جنگ ایران و عراق و قبل از ادغام کمیته، شهربانی و ژاندارمری در نیروی انتظامی، رخ میدهد. هما حقی (سحر دولتشاهی) و نامزدش نادر (پدرام شریفی) به همراه خانواده حقی آماده می‌شوند تا برای شب تولد همایون حقی، پدر خانواده (بابک کریمی) او را غافلگیر کنند. اما با رسیدن پدر، همه خانواده غافلگیر می‌شوند … .

حاشیه‌ها

پخش «می خواهم زنده بمانم» متوقف شد

روابط عمومی فیلیمو با تایید خبر توقف پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم»، اعلام کرد، «قسمت پانزدهم این مجموعه امروز ساعت هشت صبح از فیلیمو، پخش نخواهد شد.»

همچنین درباره توقف پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم» اطلاعیه ای را به شرح زیر منتشر کرده است:

«با درخواست معاونت اجتماعی نیروی محترم انتظامی، پخش سریال «می خواهم زنده بمانم» تا اطلاع ثانوی متوقف شده است و تیم تولید و ساترا در حال رایزنی برای رفع ابهامات و گفتگو درخصوص نقطه نظرات ایشان است.

از مسئولان محترم درخواست می‌شود با سعه صدر و آرامش به نظاره سریال بنشینند؛ تا سرنوشت شخصیت‌های منفی سریال بر اساس روند منطقی درام به سرانجام برسد و سازندگان جرأت و جسارت پرداختن به اتفاقات مهم و افراد نیک و بد روزگار را در کسوت های مختلف داشته باشند.»

mikhaham-zende-bemanam [4]

توضیحات ناجا

این سریال ایراد ماهوی ، شکلی  و  محتوایی  داشته و داستان فاقد مستندات و بر مبنای تخیلات‌و  رویا پردازی نویسنده بوده که نیازمند اصلاحات اساسی است که مراتب ، به عوامل و سازندگان اصلی سریال ابلاغ گردید لذا علی رغم تعهدات اخذ شده در خصوص اعمال اصلاحات اقدامی صورت نگرفته است.

و از آنجایی که در سکانس هایی از این سریال خانگی به پیشینه یک سازمان انقلابی و پیشکسوتانی که سالیان متمادی در خط مقدم صیانت و پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی تلاش نموده و با نادیده انگاری ایثارگری هایشان در این سریال، به جایگاه و کارنامه درخشانشان توهین نیز شده است که وقایع تحریف شده در این سریال موجبات نگرانی و تکدر خاطر تعداد زیادی از بینندگان عزیز را فراهم آورده است؛ لذا ، ادامه روند پخش این سریال در دست بررسی و رسیدگی است.

واکنش ساترا نسبت به توقیف سریال «می خواهم زنده بمانم»

«با توجه به وصول شکایت معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا و پیگیری چندباره  پیرامون سریال «می‌خواهم‌زنده بمانم» نکات ذیل جهت روشن شدن ابعاد موضوع ارایه می‌شود:براساس بررسی‌های ساترا، دغدغه‌های ناجا ناظر به جهان و جریان داستان و نیز شخصیت‌پردازی برخی کارکترهاست که به‌نحوی خدشه به چهره نیروی خدوم انتظامی و کمیته‌های انقلاب اسلامی به عنوان شاکله ناجا محسوب شده است.

نکاتی که به‌راحتی و بدون تحمیل هزینه‌های سنگین اصلاح پس از تولید به بخش خصوصی، در مرحله فیلمنامه قابلیت بررسی و مرتفع شدن داشته‌اند، اما باتوجه به اینکه سریال، بدون طی کردن هماهنگی‌های لازم با موسسه ناجی‌هنر آغاز به تولید نموده، این ملاحظات در این سریال نیز مورد غفلت قرار گرفته است.

همچنین با توجه به زمان تولید این سریال، این محتوا پس از تولید و باهدف دریافت مجوز انتشار به ساترا ارائه شده است؛ به همین دلیل اعمال اصلاحات در فیلمنامه در این مرحله، عملا غیرممکن بوده و مطابق با سیاست ساترا مبنی بر حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیست.

برهمین‌اساس و پس از وصول شکایت ناجا، ساترا با برقراری جلساتی با نویسندگان محترم و مدیران معاونت فرهنگی و اجتماعی ناجا و مؤسسه ناجی‌هنر، سعی بر حل چالش پیش‌آمده با اصلاح حداقلی ایرادات داستان داشته است که امیدواریم به زودی به حل مشکل پیش آمده منجر شود.

ساترا امیدوار است پس از این شاهد موانع ناشی از ناهماهنگی در مسیر سرمایه‌گذاری و فعالیت رسانه‌های بخش خصوصی به ویژه در میانه برنامه نمایش عمومی نباشیم.»

رفع توقیف سریال «می‌خواهم زنده بمانم»

روابط‌عمومی فیلیمو در اطلاعیه گفت:

«پخش سریال «می خواهم زنده بمانم» که به خاطر برخی اختلاف نظرها به تاخیر افتاده بود با مساعدت و جلب نظر نهادهای ناظر انجام می شود. مجوز انتشار سریال «می خواهم زنده بمانم» بعد از بررسی و تبادل نظر، با پیگیری‌ و تلاش‌های ساترا و تاکید دادستانی محترم تهران مبنی بر لزوم رعایت حقوق کاربران صادر شد. قسمت ۱۵ این سریال به صورت ویژه روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸ صبح پخش و باقی قسمت‌های سریال نیز به روال گذشته هر دوشنبه ساعت ۸ صبح از فیلیمو منتشر خواهد شد.»

«ملکه گدایان»

سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی زاده در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. در این سریال باران کوثری، پانته‌آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا، فرزاد فرزین، عرفان ناصری، شبنم قربانی، سولماز غنی، یسنا میرطهماسب، علی اوجی، بهشاد شریفیان، علی صلاحی، مریم سرمدی، رومینا کوهزاد، آرزو افشار، شیدا یوسفی، الهام شعبانی، نورا محقق، مریم زارعی، فاطمه نیشابوری، نسیم اکبری , رؤیا نونهالی به هنرمندی پرداخته‌اند.

malake gedayan [5]

خلاصه داستان

البرز شیمیدان ساکن آلمان است. پدرش خسرو و مادرش خورشید در ایران زندگی می‌کنند. البرز با دختری به نام سارا که در ایران زندگی می‌کند و برای درمان بیماری پدرش به آلمان آمده، آشنا می‌شود و با او نامزد می‌کند. او قرار است در ترکیه با سارا ازدواج کند. همه‌چیز برای یک مراسم به یادماندنی مهیا است که خبر می‌رسد پدرش به کما رفته ‌است. البرز با گذشته‌ای مبهم، از بازگشت به ایران هراس دارد اما برای آخرین ملاقات با پدر، راهی جز بازگشت به ایران ندارد، ولی بنابر مشکلاتی او مجبور است که به صورت قاچاقی به ایران بیاید. با وجود اصرار فراوان مادر البرز برای بازنگشتن او به ایران، البرز تصمیم خود را گرفته است. وقتی او باز می‌گردد هیچ‌کس او را نمی‌شناسد و او را فرهاد بابایی خطاب می‌کنند و کسی جز قاچاقچی او را به خاطر ندارد…

نماوا

نماوا در آغاز با نام مووی‌لند که جزئی از سرزمین شاتل(شاتل‌لند) بود فعالیت خود را آغاز کرد. در فروردین ۱۳۹۵، وب‌سایت فیلم شاتل‌لند که با نام مووی‌لند فعالیت می‌کرد به نماوا تغییر نام داد. نخستین سریال اختصاصی نماوا سریال «سال‌های دور از خانه» است که در ۳۱ فروردین سال ۹۸ ه‍.ش توسط نماوا عرضه شد.

«سیاوش» به کارگردانی سروش محمدزاده، «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی، «گیسو» به کارگردانی منوچهر هادی و… از جمله سریال‌های مهم نماوا بودند که در این میان «قورباغه» توانست با توجه خاص مخاطبان همراه باشد. نماوا برخلاف فیلیمو بیشتر از آنکه در حوزه سریال‌سازی ورود کند تمرکز خود را روی برنامه‌های تاک‌شو محور قرار داد.

«ام‌شو» یکی از مهمترین برنامه‌هایی بود که با اجرای مجید صالحی به صورت زنده پخش می‌شد که این برنامه پس از حضور یکی از مهمانان با حواشی زیادی مواجه شد و پخش آن نیز متوقف شد.

«هم‌رفیق» با اجرای شهاب حسینی نیز یکی از پرسروصداترین برنامه‌هایی بود که توسط نماوا پخش شد. بسیاری از منتقدان عدم تسلط شهاب حسینی در اجرا و یا پرسش سوالات از مهمانان را نقاط ضعف این برنامه می‌دانستند. برنامه‌ای که می‌توانست با این مجری و حضور مهمانان سرشناس و یک تیم قدرتمند در نویسندگی به برنامه‌ای مهم بدل شود.

«هفت ‌خان» با اجرای محمدرضا گلزار و پیشگو با اجرای پژمان جمشیدی که اولی به شکل مسابقه و دومی برنامه‌ای گفتگو محور با حضور چهره‌های فرهنگی- هنری از دیگر تولیدات نماوا بودند که تاحدودی توانستند با رضایت مخاطب همراه شوند.

«قورباغه»

قورباغه سریالی در ژانر جنایی و معمایی به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده، محصول سال ۹۹–۱۳۹۸ بود. این مجموعه نخستین سریال ساخته شده توسط هومن سیدی بود که قرار بود نخستین قسمت آن در ۲۴ آذر ۱۳۹۹ منتشر شود اما با دستور قضایی پخش این سریال متوقف شد. سرانجام قسمت اول این مجموعه در تاریخ ۳ دی ۱۳۹۹ در نماوا منتشر شد. قسمت اول این سریال برداشتی آزاد از فیلم نفرت است.

ghoorbaghe [6]

از نگاه منتقدان

مسعود فراستی در برنامه هفت به نقد سریال پرداخت و گفت:

به نظر من، «قورباغه» خیلی کار بدی نیست. به نظرم در مورد این سریال و به خصوص در زمینه کارگردانی می‌توان در مورد آن حرف زد. به نظرم سیدی از فیلم قبلی‌اش جلوتر آمده‌است، اما فیلمنامه آن ضعف دارد.

برایان اوشِی مدیر عامل کمپانی اکسچنج از پخش جهانی سریال پشتیبانی کرد و گفت:

هومن سیدی یک استعداد غیرقابل انکار و ستاره ای نوظهور است که فیلم بلند ساخته او نیز تکامل بخش نگاه فوق العاده و توانایی او در پرداخت داستان های پرتعلیق و ساخت جهانی پیچیده است که مخاطبان هر ژانری را سرگرم می کند. بسیار خوشحالیم که این سریال فوق العاده را به تمام جهان عرضه می کنیم و این سریال خارجی می تواند در سراسر جهان بسیار موفق و محبوب شود.

«قورباغه» در بازار جشنواره کن

ایسنا در گزارشی به نقل از ددلاین به تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ نوشت: «کمپانی آمریکایی «اکسچنج» سریال ایرانی «قورباغه» را در بازار جشنواره فیلم کن به خریدران بین‌المللی عرضه خواهد کرد. با توجه به افزایش جهانی تقاضا برای سریال های خارجی، کمپانی آمریکایی «اکسچنج» اعلام کرد سریال موفق و ایرانی «قورباغه» ساخته هومن سیدی را در بازار هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن به خریداران بین المللی عرضه خواهد کرد.»

قورباغه را می‌توان مهمترین و موفق‌ترین سریال نماوا دانست. سریالی که توانست مخاطبان داخلی را با رضایت حداکثری همراه کند. اما مسیر نماوا در سریال‌سازی بر خلاف فیلیمو چندان موفق نبود. نماوا مسیر حرکتی‌اش بیشتر در مسیر برنامه‌های تاک‌شو محور بود.

«هفت خوان» پس از «برنده باش» با اجرای گلزار

برنده باش یک مسابقه تلویزیونی با اجرای محمدرضا گلزار و تهیه‌کنندگی هاشم رضایت و حمید رحیمی نادی بود. با توجه به روش شرکت در مسابقه و نیاز به خرید بسته برای پاسخ‌گویی به سوالات اپلیکیشن و کسب امتیاز، برخی (از جمله مراجع تقلید اسلام) این برنامه را قمار و همانند مسابقات بخت‌آزمایی دانستند. سامان فائق ـ عضو هیئت مدیره شرکت افکار ایرانیان هوشمند، مجری طرح این مسابقه – در این باره گفت: «البته هیچ اجباری برای کاربران به خرید بسته در اپلیکیشن نیست و کاربران با قصد و میل شخصی نسبت به خرید اقدام می‌کنند. تمدید این خرید برای اپلیکیشن موجود نیست و در آینده هیچ هزینه دیگری از حساب مشتری کسر نخواهد شد.». در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، این مسابقه از کنداکتور شبکه سه حذف و پخش آن متوقف شد.

«هفت‌ خان» با گلزار آمد

درباره این برنامه آمده است:

«هفت خان مسابقه‌ای با اجرای محمدرضا گلزار است که شما می‌توانید در آن اطلاعات عمومی خود را محک بزنید. شرکت کننده‌های این مسابقه هیجان‌انگیز، باید بر اساس اطلاعات عمومی خود به سوالات متنوعی که از موضوعات مختلف طرح شده‌اند، پاسخ دهند. مسابقه جذاب هفت خان می‌تواند علاوه بر سرگرم کردن مخاطبان، آگاهی آن‌ها را نیز بالا برده و بیننده‌های خود را به افزایش میزان مطالعه تشویق کند. محمدرضا گلزار که پیش از این اجرای مسابقه برنده باش را بر عهده داشت، با هفت خان بار دیگر به عرصه اجرا بازگشته است و همراه با این مسابقه بزرگ مهمان خانه‌های شما خواهد بود.مسابقه هفت خان به صورت اختصاصی از نوروز ۱۴۰۰ از نماوا در حال پخش است»

فیلم‌نت

شاید فیلم‌نت را باید ضعیف‌ترین پلتفرم نسبت به نماوا و فیلمیو دانست. پلتفرمی که در حوزه سریال‌سازی و یا برنامه‌های تاک‌شو نتوانست کارنامه قابل قبولی داشته باشد.

سریال «آنها» به کارگردانی مهدی آقاجانی و میلاد جرموز و تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی از مهمترین سریال‌های فیلم‌نت است که از این پلتفرم با تبلیغات محیطی فروان در حال پخش است. سریالی که تاکنون مورد بازخورد قابل توجهی از سوی منتقدان قرار نگرفته است.

دیگر برنامه تولیدی فیلم‌نت، «شب آهنگی» است که در هر قسمت مهمان یکی از چهره‌های فرهنگی و ورزشی است. این برنامه نسبتا زرد تا حدودی توانست در فضای مجازی مورد بازخورد مخاطبان قرار گیرد.

شاید وقتی به نمونه‌های مشابه خارجی نگاه می‌کنیم، از نت‌فلیکس تا اچ بی او و هلو و… توقع‌مان بالا می‌رود و انتظارات زیادی در خیال‌مان متصور می‌شود که چرا پلتفرم‌‌های ما از طراحی سایت تا تولید‌ِ محتوا نمی‌تواند در این اندازه باشد. این سطح از توقع باعث می‌شود که هیچگاه نتوانیم از تولیدات داخلی آن‌طور که باید و شاید احساس رضایت کنیم. ما باید با خود به توافقی برسیم که این نتجیه تولیدات داخلی است و باید در اندازه این مقیاس و نه بیشتر سطح انتظار و یا توفع داشت. باید مقیاس این قیاس در همین‌ اندازه باشد. ما همان‌طور که می‌پذیریم در جام جهانی فوتبال نمی‌توانیم قهرمان این جام شویم و باید فعلا چشم انتظار یک صعود از مرحله مقدماتی باشیم، همان‌طور هم باید سطح انتظار و توقع خود را برای محصولات فرهنگی و هنری در سطح خودمان مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.