- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«هیبت» و «یحیی (ع)» دو سریال جدید از عوامل یوسف پیامبر (ع)

hazrate-Yahya-heybat

به گزارش سوره سینما [1]، مؤسسه نگار فیلم تبیان از تولید سریال «هیبت» در ۲۰ قسمت و سریال جهانی «یحیی (ع)» در ۴۰ قسمت (دو فصل ۲۰ قسمتی) خبر داد.

سریال «هیبت» که هم اکنون در مرحله پیش‌تولید قرار دارد، عاشقانه‌ای است برآمده از دل تاریخ که با برداشتی زیبا از یک روایت کاملاً واقعی در شمال کشور به تصویر کشیده می‌شود. درامی به‌غایت جذاب و پرالتهاب که با درنظرگرفتن همه توقعات و الزامات شبکه نمایش خانگی، برای پخش از پلتفرم‌های داخلی تولید خواهد شد.

heybat [2]

بر اساس زمان‌بندی اعلام شده در این اطلاعیه، نگارش فیلمنامه «هیبت» در مؤسسه نگار تبیان به اتمام رسیده و طی چند ماه آینده مقابل دوربین قرار می‌گیرد. همچنین تمام لوکیشن‌های این اثر تاریخی، در شهرهای مختلف استان گیلان انتخاب و برای فیلم‌برداری آماده شده‌اند.

مؤسسه نگار فیلم تبیان همچنین در اطلاعیه خود، ضمن تبیین ویژگی‌های سریال جهانی «حضرت یحیی» (ع) خاطرنشان کرد:

زندگی یحیی علیه‌السلام و حوادث بزرگ پیرامون آن، بدون شک یکی از دیدنی‌ترین داستان‌های زندگانی پیامبران در طول تاریخ به شمار می رود که به‌صورت بسیار دراماتیک و جذاب به نمایش در می‌آید. در این سریال به‌موازات داستان زندگانی حضرت یحیی (ع)، فرازهایی از زندگانی دو تن دیگر از انبیای الهی و هم عصر حضرت یحیی (ع)، یعنی پدر بزرگوارشان حضرت زکریا (ع) و حضرت عیسی مسیح (ع) در کنار شخصیت نورانی مریم مقدس به تصویر کشیده می‌شود. براین‌اساس سریال یحیی (ع) و مفاهیم ناب و جذاب آن را می‌توان در زمینه وحدت بین الادیان به‌عنوان یک سریال فاخر ایرانی برای عرضه و پخش بین‌المللی قلمداد کرد.

hazrate-Yahya [3]

نگارش فیلمنامه این سریال قرآنی، طی مدت دو سال توسط زبده‌ترین نویسندگان و کارشناسان مؤسسه در ۴۰ قسمت (دو فصل ۲۰ قسمتی) به اتمام رسید و مطالعات اولیه درباره طراحی لباس و صحنه و انتخاب و ساخت لوکیشن‌های سریال در نقاط مختلف کشور در حال انجام است.