- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تشکیل شورای کودک و نوجوان برای تقویت برنامه‌سازی برای این قشر

shoraye-koodak

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، معاون سیما پس از بازدید از بخش‌های مختلف شبکه کودک در جمع مدیران این شبکه گفت: عزم جدی و توجه ویژه به حوزه کودک طی سال‌های اخیر در فضای رسانه ملی صورت‌گرفته است و ریاست محترم سازمان صداوسیما هم عنایت خاصی به این بخش داشته‌اند.

دکتر حمید شاه‌آبادی تاکید کرد: باتوجه‌به اقدامات پنج سال گذشته می‌توان گفت که بنابراین است تا حد مقدورات به این گروه سنی توجه ویژه‌ای شود و شواهد حاکی از این امر است.

وی نگاه بلندمدت به تولیدات رسانه‌ای برای این قشر را ضروری دانست و گفت زیرساخت محتوایی لازم فراهم شده است.

معاون سیما با تاکید بر اینکه خوشبختانه در حوزه برنامه‌سازی کودک، مراقبت‌های ویژه و تخصصی صورت می‌گیرد گفت: باتوجه‌به تولیدات شبکه پویا و نهال، تولیدات ما به استانداردهای تربیت اسلامی نزدیک است و آن چه تولید می‌شود و یا از طریق تأمین به دست می‌آید، مراقبت‌ها و صیانت‌های حاصل از ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی را دارد.

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: در تولیدات حوزه کودک و خردسال، جریان‌ساز بودن و تأثیرگذاری مهم است و برنامه‌سازان باید این را مدنظر قرار دهند.

معاون رئیس سازمان در امور سیما ادامه داد: به لطف خدا و با تلاش همکاران، این مجموعه، هم از لحاظ کیفیت برنامه‌ها و هم از حیث کمیت مخاطبان حوزه کودک در جایگاه مطلوبی قرار دارد اما باید به فکر ارتقا و تقویت آن باشیم.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: برای این کار لازم است مراکز مرتبط با حوزه کودک و نوجوان همراه و همگام شوند که برای این منظور وجود شورای کودک و نوجوان در معاونت سیما ضروری است و مدیران شبکه‌های کودک و امید و رئیس مرکز پویانمایی صبا باید کارهای مشترک منجر به هم‌افزایی را در دستور کار قرار دهند.

دکتر شاه‌آبادی تأکید کرد: با استفاده مناسب و اصولی از شخصیت‌های خلق شده، می‌توان برای انتقال مفاهیم، پیام‌ها و برندسازی شخصیت‌های محبوب ایرانی اسلامی بهره برد.

دکتر شاه‌آبادی درباره استفاده بهینه از فرصت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم اظهار داشت: تقویت و حضور مؤثر در فضای مجازی به راهکار مدون نیاز دارد و برای امتداد پیام در این فضا باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تری به عمل آید.

وی با تأکید بر افزایش تولیدات مرکز پویانمایی صبا، گفت: آثار تولید شده توسط این مرکز باید در ساعات طلایی این شبکه، روی آنتن برود و سهم تولیدات آن بیشتر در معرض دید عموم قرار گیرد.

دکتر شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: حوزه تولیدات فرهنگی کشورمان عملکرد چندان خوبی در زمینه تولید پویانمایی سینمایی نداشته است. باتوجه‌به امکانات سازمان صداوسیما، امکان حمایت بیشتری از این تولیدات توسط رسانه ملی وجود دارد و ما می‌توانیم ذائقه سازی کنیم و در یک بازه زمانی چندساله به تولیدات باکیفیت پویانمایی سینمایی برسیم.

در این نشست سرشار مدیر شبکه کودک گزارشی از اقدامات، برنامه‌های شاخص و در حال تولید ارائه کرد و برخی از مدیران این شبکه نیز به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.