- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

علی سلیمانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درگذشت + پیام‌های تسلیت

ali-soleimani

به گزارش سوره سینما [1]، علی سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون که به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بود صبح پنجشنبه ۲۱ مرداد دار فانی را وداع گفت.

علی سلیمانی در فیلم‌های سینمایی مختلفی به ایفای نقش پرداخته بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به «بی‌پولی»، «تنگه ابوقریب» و «سفر به چزابه» اشاره کرد.

همچنین او در سریال‌های مختلفی همچون «دادستان»، «وضعیت سفید» و «داستان یک شهر» به ایفای نقش پرداخته بود.

از حضور سلیمانی در تئاتر می‌توان به «مردی در آینه»، «مکعب» و «خنکای ختم خاطره» اشاره کرد.

سوره سینما [1] درگذشت این هنرمند را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری

حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در پیامی درگذشت علی سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«در نهایت تألم و اندوه، یکی دیگر از هنرمندانِ فهیم، نجیب و خوش‌سابقه عرصه فرهنگ و هنر ایران از میان ما پَر کشید.

چهره‌ای محبوب و خون‌گرم که همواره شورِ زندگی را در آثارش به یاد داریم و بارها با هنرنمایی‌ش، برای نسل‌های مختلف از مخاطبان خاطره‌سازی کرد.

هجران این بازیگر به داغِ جامعه هنری در از دست دادن بزرگان فرهنگ و هنرش در این دوران سخت، افزود و حسرتِ فقدانش را بر دل‌ دوست‌دارانش بر جای نهاد. دریغ و هزاران دریغ که سینما و تلویزیون ایران از وجود او بی‌بهره شد.

ضمنِ گرامی‌داشتِ یاد و خاطره این هنرمند، از درگاه خدای منّان، برای روحِ حسینی‌ این محبِّ اهل بیت، آرامش و برای خانواده و عزیزانش، صبرِ جمیل مسئلت دارم. ان شاء الله به برکت این روزهای معطر به نام سیدالشهداء (ع)، همنشین ایشان و شهدای کربلا باشد.»

پیام تسلیت مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری

در متن پیام کورش زارعی آمده است:

«من مات علی حب آل محمد  صلی الله علیه و آله  مات شهیدا

هر کس بمیرد و محبت آل محمد  صلی الله علیه و آله در دلش باشد، شهید است.

برادر عزیزم هنرمند با اخلاص، علی سلیمانی، بازیگر ، نویسنده و کارگردان متعهد و با اخلاق کشورمان در حین انجام وظیفه به سان مجاهدی در راه خدا دعوت حق را لبیک گفت و به محبوب پیوست.

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله می فرمایند: کسى که براى [کسب روزىِ] خانواده اش زحمت بکشد و در آن راه به سوی خدا پرواز کند مانند مجاهدِ در راه خداست.

علی سلیمان بازیگر ، نویسنده و کارگردانی توانمند، متعهد، بااخلاق، انقلابی و خوش ذوق و از همکاران و دوستان خوب ما در حوزه هنری سازمان تبلیغات  اسلامی بود.

از ویژگی های علی سلیمانی تدین و تعهد او به مذهب و انقلاب بود که تا آخرین لحظه دست از آرمان خود برنداشت. سرتاسر وجودش لبریز از محبت اهل بیت علیهم السلام بود. بارها تقاضا کرد که در سوریه و اجرای نمایش مذهبی با گروه ما همراه شود. وقتی میپرسیدم که در چه کاری میخواهی گروه را یاری کنی تو که زبان عربی بلد نیستی که بازی کنی، پاسخ می داد: من حاضرم جاروکش خدمتگزاران حضرت زینب سلام الله علیها باشم و صحنه شمارا جارو کنم و بقیه اش دیگرمهم نیست و قرار بود درسفرامسال شرایط حضور ایشان را فراهم کنیم و همسفر باشیم.

این مرد بزرگ در حین  فعالیت های هنری اش هنگامی که صدای اذان را می شنید کار را رها کرده و به نماز می ایستاد.علی سلیمانی باورهای دینی و مذهبیش خط قرمز های زندگیش بود و در این مورد با هیچ کسی روی در وایسی نداشت.

در فتنه ها و غوغاهای دشمنان، دست از آرمان ها و اعتقاداتش برنداشت و با صلابت و شجاعت، پای دین و انقلاب ماند و پیمان خود را نشکست.

اینجانب این ضایعه و رحلت شهادت گونه اش را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری و تمام علاقمندانش تسلیت عرض کرده و از خداوند برای بازماندگان  صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

علی جان روحت شاد و در بهشت برین با محمد و آل محمد علیهم السلام محشور باد.»

پیام تسلیت معاون سیما

به گزارش ایلنا، متن پیام تسلیت حمید شاه آبادی معاون سیما به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت علی سلیمانی عزیز، از هنرمندان خوب و پرتلاش، بی حاشیه و متعهد، خسارتی دردناک و تاسف بار برای هنر ایران زمین است.

مرحوم علی سلیمانی، عشق به معارف و معنویات را با حرفه بازیگری همراه کرده بود و در این عرصه، شخصیت و جایگاه خاصی داشت.

نقش آفرینى در سریال‌های فاخر و ارزشمند سیما و ابراز ارادت عمیق به اهل بیت نبوت علیهم السلام به ویژه امام رضا(ع) و امام حسین(ع) او را محبوب  دل هاى مخاطبان رسانه کرده بود.

اینجانب، درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند رحمت و غفران الهی مسئلت دارم.»

پیام تسلیت سیمافیلم

در این پیام آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

اولین پنج‌شنبه ماه محرم و در سومین روز از ماه عزای حسینی به سوگ علی سلیمانی هنرمند ارزشمند کشورمان که در خلق آثار ماندگار و خاطره‌ساز برای ما نقش زیادی داشت و یکی از عاشقان اباعبدالله بود، نشستیم. بدون شک این غم دردناک موجب تأثر و اندوه عمیق جامعه هنری و مردم هنرپرور است.

علی سلیمانی از فعالان عرصه بازیگری در کشور بود که زحمات زیادی در این عرصه کشید و در سریال‌های «وضعیت سفید»، «سقوط یک فرشته»، «داستان یک شهر»، «دادستان»، «ماه و پلنگ» و.‌‌. به نقش‌ها جان بخشید. او شخصیتی متفاوت در بازیگری داشت و اواخر سال گذشته به‌عنوان یکی از بازیگران مؤثر در سریال‌های سال ۹۹ مورد تقدیر رسانه ملی قرار گرفت.

انتشار کلیپی از خاطره اشک‌بار او در جمع عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی اربعین درباره حضور مردم سراسر جهان در بزرگ‌ترین اجتماع دنیا، آن‌قدر در این سال‌ها اشک بر چشمان همه نشانده که قطعاً باقیات صالحات ارزشمندی برای این عاشق امام حسین (ع) به‌حساب می‌آید.

خبر درگذشت این هنرمند بااخلاق و متعهد، موجب اندوه و تأثر خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان شد.

مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند گران‌قدر و باارزش را به خانواده ایشان، اهالی رسانه ملی و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت مدیرعامل موسسه تصویر شهر

متن پیام هاشم میرزاخانی به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت ناباورانه انسانی شریف، هنرمندی با اخلاق ، متعهد و از عاشقان و محبین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مرحوم علی سلیمانی موجب تاثر و تالم خاطر علاقمندان وی شد.

خبر درگذشت ایشان در امتداد خبرهای تلخ این روزها، غم را برای اهالی هنر و سینما استمرار بخشید. بی شک نقش آفرینی های ایشان در سینما، تئاتر و تلویزیون در یادها ماندگار خواهد شد.

اینجانب با ابراز همدردی با خانواده ایشان و جامعه هنری کشور، فقدان این هنرمند نامدار و دوست داشتنی را تسلیت می گویم و در این ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) از درگاه خداوند رحمان برای آن مرحوم آمرزش و مغفرت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسالت دارم.»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

«بسیار دردناک و ناباورانه همکار عزیزمان علی سلیمانی هم قربانی بیماری کرونا شد و از میان ما رفت.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران ضمن ابراز تالم و تاسف عمیق درگذشت این بازیگر ارزشمند را به خانواده محترم ایشان ، همکاران گرامی و تمامی هنردوستان تسلیت عرض می‌نماید.»

پیام تسلیت مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس

متن پیام حمید نیلی بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

عروج ناباورانه هنرمند گرامی و مخلص آستان آل الله (علیهم‌السلام)، شادروان علی سلیمانی، در شب عزای دردانه اباعبدالله حضرت رقیه (سلام‌الله علی‌ها)، موجب تأسف و تألم خاطر دوستان و علاقه‌مندان وی را پدید آورد.

بی شک نقش‌آفرینی‌ها و حضور ماندگار وی در آثار مهم تئاتر، سینما و تلویزیون، در یادها ثبت خواهد شد.

اینجانب این مصیبت جانکاه را به خانواده محترم و بازماندگان آن فقید سعید، تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای وی علو درجات و هم‌نشینی با ابرار و نیکان را در بهشت برین آرزومندم.

غفرالله له و لنا»