- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فیلم کوتاه «عروسک» آماده رقابت در جشنواره‌های بین‌المللی

aroosak

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط‌عمومی فیلم، «عروسک» فیلمی بشردوستانه است که با کارگردانی مشترک محمد امید و سینا قاجار در فضای کروماکی از تکنیک‌های جلوه‌های ویژه ساخته شده است که هدف آن پیام صلح به جهان است. محمد امید و سینا قاجار با ساخت این فیلم می‌خواهند به جهانیان بگویند جهان در صلح زیباست و جنگ نابودکننده است.

در حقیقت این فیلم در مورد ارج نهادن به مقام انسان و فیلمی ضد جنگ است که پروسه تولید آن حدود ۶ ماه به طول انجامید که رضا کردباخ و مهتاب آرین موسیقی و اجرای ویژوآل افکت اثر بر عهده رضا صادقی بود.

در خلاصه داستان آمده است: «عروسکی از دست کودکی به دست کودک دیگر می‌افتد تا از این طریق خود را به سازمان ملل رسانده و از جنگ‌ها در سراسر دنیا و آسیب‌های جبران‌ناپذیری که به کودکان وارد می‌کند شکایت کند.»

لازم به ذکر است که سینا قاجار تحصیل‌کرده رشته کارگردانی، قبل از ساخت این فیلم به‌عنوان طراح صحنه و دستیار کارگردان و برنامه‌ریز سال‌ها در سینما و تلویزیون ایران فعالیت کرده است همچنین محمد امید کارشناس کارگردانی سینما، نزدیک به ۱۵ سال است که به‌عنوان فیلمنامه‌نویس در سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند که از کارهای او می‌توان به فیلم سینمایی «برنده‌ها»، سریال «بوقچی»، انیمیشن «همسایگان جنگل»، «آقای ایمنی» و… اشاره کرد.