- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فراخوان سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» منتشر شد

Tasvir-E-Dahom

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از دبیرخانه سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم»، این رویداد توسط مؤسسه فرهنگی خیریه راه ایمان باهدف اشاعه و ترویج سنت‌ها و آیین‌های حسینی به‌عنوان یک رویکرد مذهبی، ملی و فرهنگی برگزار می‌شود.

در این سوگواره که داوران آن از بهترین سینماگران ایران انتخاب شده‌اند، فیلم‌های کوتاه با ایده‌ها و داستان‌های خلاق و نو از اولویت بیشتری جهت ارزیابی برخوردار خواهند بود.

در دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» به انتخاب هیئت داروان به سه نفر برتر تندیس، لوح تقدیر و به ترتیب جوایز نقدی شامل ۵ سکه، ۴ سکه و ۳ سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد. علاوه‌برآن به پنج فیلم برگزیده منتخب آرا مردمی نیز لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی تعلق خواهد گرفت.

شرکت‌کنندگان در این رویداد محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی ندارند و آثار تولید شده از سال ۹۹ به بعد در اولویت داوری قرار خواهند داشت.

موضوعات و اهداف کلی این سوگواره شامل توجه به نقش فرهنگ و سنت در آیین‌های حسینی، معرفی آداب‌ورسوم و آیین‌های سنتی در سوگواری‌های اقصی‌نقاط کشور و حفظ و ثبت آیین‌های سنتی برای انتقال به نسل‌های آینده، شناسایی هنرمندان و آثار هنری خلاق و فاخر حسینی، تجلی نمادها و نشانه‌های عاشورایی، شناساندن حادثه عاشورا و پیام آن به مردم آزاده جهان می‌شود.

هنرمندان برای شرکت در این رویداد تا پنجم مهرماه مصادف با اربعین حسینی فرصت دارند آثارشان را در قالب فیلم‌های کوتاه مستند، داستانی یا انیمیشن پس از تکمیل فرم درخواست، در سایت سوگواره «تصویر دهم» به نشانی tasvir10.ir [2] بارگذاری کنند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر از اخبار، فرایند برگزاری، قوانین و شیوه‌نامه شرکت در این سوگواره می‌توانند علاوه بر مراجعه به صفحات مجازی سازمان جوانان راه ایمان، به نشانی @Javanane_Rahe_Iman با شماره‌تلفن ۰۹۱۰۹۲۳۴۲۳۴ تماس حاصل فرمایند.