- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

رونمایی از مستند «دستمال سرخها» با روایتگری حاج حسین یکتا

Dastmal-Sorkhha

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط‌عمومی خانه مستند؛ مستند سینمایی «دستمال سرخها» به روایت چگونگی شکل‌گیری گردان دستمال سرخها و شهادت شهید اصغر وصالی و شهید علی تیموری از فرماندهان این گردان و جنایات گروهک تروریستی منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره دارد، سال گذشته برای اولین‌بار در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت نمایش داده شد که با استقبال مخاطبان و رسانه‌ها مواجه شد و در آستانه هفته دفاع مقدس روز شنبه ۲۷ شهریور از ساعت ۲۰ الی ۲۲ طی مراسمی با روایتگری حاج حسین یکتا، در کهف‌الشهدای تهران رونمایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای تحت فرماندهی شهید اصغر وصالی به دلیل بستن دستمال سرخ بر گردن‌هایشان به «گروه دستمال سرخها» شهرت داشتند. روز ۲۸ آبان‌ماه سال ۱۳۵۹ و هم‌زمان با تاسوعای حسینی تصمیم گرفته شد عملیاتی برای روز عاشورا تدارک دیده شود. حوالی ظهر عاشورا، اصغر وصالی در تنگه حاجیان در نزدیکی گیلان‌غرب از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان اسلام‌آباد غرب و عمل جراحی مغز، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

در این مستند برای اولین‌بار تعدادی از بازماندگان گردان دستمال سرخها مقابل دوربین قرار گرفته‌اند و از چگونگی تشکیل این گردان تا نحوه شهادت اصغر وصالی و فرماندهی شهید علی تیموری و همچنین خاطراتی تکان‌دهنده از جنایات گروهک تروریستی منافقین در دوران دفاع مقدس را روایت کرده‌اند.

مستند سینمایی «دستمال سرخها» به کارگردانی حنظله تاج‌الدینی و تهیه‌کنندگی حسین اسدی زاده، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید شده در خانه مستند است که هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس عرضه اینترنتی خواهد شد.