- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

طراحی پروتوتایپ اولین نرم‌افزار ایرانی مدیریت تولید پروژه‌های سینمایی

mohamad-rahmati

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد رحمتی با بیان اینکه این نرم افزار بر اساس الزامات و شرایط تولید آثار سینمایی، تلویزیونی و سمعی بصری در داخل کشور طراحی شده است گفت: این پروتوتایپ از ابزارهای هوش مصنوعی برای مدیریت و برنامه ریزی بهینه پروژه ها بهره می برد. که پس از تولید و بهره برداری از این نرم افزار، کلیه فرایندهای مدیریت تولید و برنامه ریزی سینمای ایران مکانیزه خواهد شد و زمان و هزینه های تولید پروژه های سینمایی، تا ۳۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به استقبال صنوف مربوطه (دستیار کارگردان، برنامه‌ریز) و خانه سینما، از تولید این پروتوتایپ و اظهار امیدواری آنان برای تولید نسخه عملیاتی نرم‌افزار اظهار کرد: به‌منظور خوداتکایی و ایجاد یک فضای رقابتی، هدف معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی این است که سرمایه‌گذاری تولید این نرم‌افزار توسط بخش خصوصی صورت پذیرد تا تغییر مدیران مانع پیشرفت آن نشود.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در پایان خاطرنشان کرد: با انتشار عمومی گزارش پژوهشی آن، به دنبال دعوت از سرمایه‌گذاری برای تولید اولین نسخه این نرم‌افزار هستیم.