- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

سریال کره‌ای «بازی مرکب» رکورددار تعداد تماشاگران نتفلیکس شد

Squid-Game

به گزارش سوره سینما [1]، مدیر بخش بین‌المللی نتفلیکس در خصوص امکان تبدیل سریالی غیرانگلیسی زبان به پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی نتفلیکس گفت: قطعاً این احتمال وجود داشته و سریال کره‌ای «بازی مرکب» رکورددار پربیننده‌ترین اثر در برابر سریال «بریجرتون» است. چرا که این سریال اعتیادآور خشن، روز هفدهم سپتامبر، از نتفلیکس پخش و در مدت ده روز مرزهای فرهنگی و زبانی را درهم‌شکسته و به رتبه اول تعداد بیننده در ۹۰ کشور رسید.

وی افزود: «بازی مرکب» اولین سریال کره‌ای است که به صدر جدول تماشا در آمریکا رسیده است. این در حالی است که پیش‌تر از این سریال فرانسوی «لوپن» با ٧۵ میلیون بیننده رکورددار سریال غیرانگلیسی زبان بوده است.

مدیر بخش بین‌المللی نتفلیکس خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که از سال ٢٠١٩ تا کنون شاهد افزایش ٢٠٠ درصد افزایش تماشای درام‌های کره‌ای میان مخاطبان نتفلیکس در آمریکا هستیم. دراین‌بین «بازی مرکب» نیز از این قضیه مستثنی نبوده و علاقه‌مندی آمریکایی‌ها به دیدن سریال‌های کره‌ای یکی از دلایل محبوبیت شگفت‌انگیز این سریال محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: هوانگ دانگ هیوک کارگردانی سریال «بازی مرکب» را برعهده داشته و پیش‌ازاین سابقه ساخت فیلم‌هایی از قبیل «قلعه» ، «ساکت شده» و «خانم گرنی» را در کارنامه داشته است.

لازم به ذکر است «بازی مرکب» مجموعه داستانی است که رقابت شرکت‌کنندگان در یک مسابقه بقا با جایزه ۴٠ میلیون دلاری را روایت کرده و بازی‌های سنتی کودکانه و نهایتاً کشنده‌ای را به نمایش گذاشته است.