- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

محمدحسین مهدویان مهمان برنامه «نردبان» می‌شود

mahdavian-nardeban

به گزارش سوره سینما [1]، شصت و سومین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» جمعه ۱۶ مهرماه روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این برنامه پرونده «بازسازی در سینمای مستند» را بررسی کرده است.

مهمان ویژه این قسمت از برنامه، محمدحسین مهدویان کارگردان و مستندساز شناخته شده کشور است. او با حضور در نردبان و در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا، مجری برنامه درباره تجربه‌های خود در سینمای مستند صحبت کرده و مروری بر مستندهای «استخوان لای زخم»، «آخرین روزهای زمستان» و … دارد. وی هم چنین درباره شرایط مستندسازی در کشور و آثاری که در سال‌های اخیر ساخته شده است دارد.

محمدحسین مهدویان سابقه زیادی در سینمای مستند داشته و آثار متعددی را کارگردانی کرده است. وی هم‌چنین فیلم‌های سینمایی مهمی نظیر «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «ماجرای نیمروز: ردخون»، «لاتاری»، «درخت گردو» و … را ساخته است. او این روزها با ساخت سریال «زخم کاری» در شبکه نمایش خانگی بسیار خبرساز شده است.

در بخش دیگر «نردبان» این هفته، امید بلاغتی به بررسی بازسازی در فیلم مستند پرداخته و مستند «آخرین روزهای زمستان» و فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» را با این محوریت نقد می‌کند. هم‌چنین برش‌هایی از فیلم مستند «استخوان لای زخم» درباره هشت سال دفاع مقدس و «آخرین روزهای زمستان» درباره شهید حسن باقری پخش می‌شود.

«و اینک مستند» این هفته «نردبان» سراغ فیلمساز بزرگی رفته که فیلم مستند ساخته‌اند و با این محوریت فرانک کاپرا را معرفی کرده است. این کارگردان مشهور در جنگ جهانی دوم برای ارتش آمریکا فیلم‌های مستند زیادی ساخته است.

پیشنهاد مستندهایی با محوریت بازسازی، بسته خبری و … از دیگر بخش‌های برنامه است.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.