- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

قرابت پخش «بازی مرکب» با جامعه خشونت‌بار

squid-game

به گزارش سوره سینما [1]، هوانگ دانگ هیوک کارگردان «بازی مرکب» (Squid Game) آمادگی جامعه برای خشونت را دلیل اصلی فرصت ۱۰ ساله برای تهیه سرمایه دانست و گفت: پخش «بازی مرکب» در هفدهم سپتامبر از نتفلیکس آغاز و در مدتی کوتاه به پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس تبدیل شده است. چرا که فضای خشونت‌بار و بی‌رحم این سریال، بینندگان را در حیرت موفقیت چشمگیر این تریلر کره‌ای قرار داده است. این در حالی است که فیلم به‌صورت زیرپوستی از سوء استفاده‌های کاپیتالیسم پرده برداشته و استعاره‌ای از فضای این روزهای جهان را به تصویر کشیده است.

وی افزود: استفاده ماهرانه از ترس‌های روان‌شناختی و وجود کاراکترهای هم‌ذات پندار در این سریال، مخاطب را به تماشای ادامه آن ترغیب و سرباز از دیدن را دشوار کرده است.

هوانگ دانگ هیوک در ادامه اظهار داشت: مضمون این سریال، شرکت کردن در چند بازی کشنده کودکانه در جامعه‌ای است که افراد در آن به هر قیمتی حاضرند تا برنده قمارهای بزرگ شوند.

وی با اشاره به پذیرش داستان‌های خشن در جامعه عنوان کرد: جامعه به داستان‌های ناامیدانه‌ای که با محوریت بقا و خشونت بوده، علاقه‌مند است و این روند از فیلم «بازی‌های گرسنگی» (The Hunger Games) تا «سنت‌شکن» (Divergent) ادامه داشته است.

گفتنی است، انتظار در ارائه به‌موقع سریال به نتفلیکس نشانگر ذکاوت هوانگ دانگ هیوک بوده است چرا که نه‌تنها منتظر استقبال جامعه از خشونت مانده، بلکه در انتظار تبدیل نتفلیکس به یک پخش‌کننده بزرگ و عرضه جهانی سریال صبر کرده است.

لازم به ذکر است «بازی مرکب» با فضایی عجیب در زمانه‌ای عجیب‌تر عرضه شد. زمانه‌ای که در آن افراد با یاس و ناامیدی کاراکترها هم‌ذات پنداری می‌کنند. این سریال به‌صورت آزمایشی در بهترین موقع عرضه و راه را برای طرح‌های آزمایشی دیگر هموار ساخته است.