- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

از کتاب تصویری کمیک بوک «قلدر» تا ساخت فیلم و انیمیشن

BRZRKR

به گزارش سوره سینما [1]، کیانو ریوز که در رزومه کاری خود به بازیگری برجسته شناخته شده است، این بار نویسندگی کمیک بوک از سری کتاب‌های تصویری قهرمانانه را به رزومه کاری خود اضافه کرده است.

اوایل سال جاری بود که کیانو ریوز و مَت کینت، نویسنده با همراهی ران گارنی طراح تصاویر، مجموعه کمیک «قلدر» (BRZRKR) را از استودیو «بوم» منتشر کردند.

این در حالی است که ۴ شماره اول مجموعه چند روز پیش منتشر شده و با استقبال خوب خوانندگان مواجه شد.

کامیک «قلدر» درباره زندگی مردی بنام «بی» (B) است، موجودی نیمه فانی و نیمی خدا که نفرین شده و مجبور به خشونت، حتی به قیمت ازدست‌دادن عقلش شده است.

این داستان، روایتی از سرگردانی و نتیجتاً پناه «بی» پس از قرن‌ها است که به‌واسطه کارکردن برای دولت آمریکا پیدا کرده است. وظیفه او مبارزه در نبردهای بسیار خطرناک و خشن برای آدمیان است که در قبال این خدمات، به دنبال حقیقت وجود آغشته‌به‌خون خود بوده و به دنبال راهی است که چگونه بمیرد؟

فیلم سینمایی «قلدر» قرار است با سرمایه‌گذاری و پخش از نتفلیکس نیز ساخته شود. تهیه‌کنندگی این اثر بر عهده کیانو ریوز بود و خود نیز نقشی را در آن ایفا خواهد کرد.

گفتنی است فیلمنامه به قلم مَتسون تاملین، نویسنده فیلم بتمن ٢٠٢١ نوشته خواهد شد. همچنین سریال انیمیشنی «قلدر» نیز با هنرنمایی صدای خود کیانو ریوز برای نتفلیکس برنامه‌ریزی و ساخته خواهد شد.

در این راستا کیانو ریوز با اشاره به تفاوت‌های فیلم و سریال «قلدر» گفت: شخصیت اصلی داستان این دو اثر مشترک است اما محل قصه و لحن سریال متفاوت خواهد بود. همچنین از شرکت‌های مختلف انیمیشن‌سازی نیز جهت الهام گرفتن، مشاوره‌هایی صورت خواهد گرفت.