- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

معرفی قدرت قهرمانان بزرگ فیلم سینمایی «جاودانگان»

Eternals

به گزارش سوره سینما [1]، فیلم سینمایی «جاودانگان» (Eternals) ده قهرمان جدید را به دنیای کاراکترهای مارول معرفی خواهد کرد.

«جاودانگان» موجودات باستانی بیگانه‌ای هستند که به‌منظور محافظت، از کره زمین در مقابل حمله «منحرف‌ها» که موجوداتی جنگ ورز و پلیدند، وظیفه دفاع می‌کنند.

این در حالی است که بسیاری از اسطوره‌ها و افسانه‌های بشر از «جاودانگان» الهام گرفته شده است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود «جاودانگان» تاریخ دنیای مارول را از نو بنویسند چرا که هفت هزار سال از قدمت زندگی آنها بر روی کره زمین گذشته و در دوران باستان آنها را همانند خدایگان می‌پرستیدند اما در حال حاضر جاودانگان صرفاً نظاره‌گر اتفاقات دنیا هستند. آنان حتی وقتی «ثَنوس» نیمی از جمعیت جهان را در چشم برهم زدنی حذف کرد نیز دخالتی نکردند.

در این میان بازگشت «منحرف‌ها»، نیروی شروری که «جاودانگان» تصور می‌کردند خیلی‌وقت‌پیش آن را شکست داده‌اند، آنان را مجبور کرده تا باری دیگر خود را نمایان کنند.

«ایکاریس» با بازی ریچارد مَدِن، رهبر «جاودانگان» بوده که پرواز کردن و شلیک اشعه کیهانی از چشم‌هایش از قدرت‌های او تلقی می‌شود. شباهت بیش از حد قدرت‌های «ایکاریس» به «سوپرمن» ، مارول را مجبور به متفاوت جلوه‌دادن تصویر اشعه کیهانی ایکاریس با پرتوی گرمایی سوپرمن کرده است.

«ثینا» با بازی آنجلینا جولی نیز برترین سلحشور کهکشان است. او با به‌کارگیری قدرت کیهانی، هر اسلحه‌ای را که اراده کند، می‌سازد و قادر است در لحظه هر اسلحه‌ای همانند خنجر به شمشیر سپس به عصا را تغییر دهد.

شخصیت «ثینا» همیشه مسلح بوده حتی در مواقعی که چیزی نمایان نیست. اما با همه این قدرتمندی‌ها، او یک ضعف بزرگ دارد و از زوال عقلانی رنج می‌برد و به دلیل خاطرات بیش از حد، او گاهاً فراموش‌کار می‌شود و «گیلگمش» وظیفه حفاظت از «ثینا» را برعهده دارد که به همراه «ثینا» که خطری برای بشر محسوب می‌شود، در منطقه‌ای دورافتاده در استرالیا زندگی می‌کند.

گفتنی است «آژاک» با بازی سلما هایک، نیز در این فیلم شخصیت یک شفادهنده و مشاور معنوی را به تصویر می‌کشد. او رابط مستقیم بین «جاودان‌ها» و «آسمانی‌ها» که خالق قهرمان‌ها هستند، محسوب می‌شود. در این میان «جاودانگان» برای مشاوره و راهنمایی به «آژاک» مراجعه می‌کنند.

لازم به ذکر است که در کتاب‌های اصلی مارول، «آژاک» مرد است ولی لیبرال‌های هالیوود تحمل یک رهبر بزرگ‌مرد را نداشته و یک «زن» را بر جای او نشانده‌اند.

«فَستوس» با بازی برایان تایری هِنری، نیز شخصیت دیگر این فیلم بوده که نابغه تکنولوژیک «جاودانگان» است. او با ماشین‌ها سخن گفته و با ادغام تکنولوژی‌ها، تکنولوژی جدیدی را خلق می‌کند. در واقع «فَستوس» باهوش‌ترین «جاودان» است چرا که او مسبب پیشرفت بشر در زمینه علمی بوده و صلاح بشر را می‌خواهد.

یکی دیگر از قهرمان‌ها، «کینگو» با بازی کمیل نانجیانی است که پرتوهای انفجاری کیهانی را از بند انگشتانش شلیک می‌کند درحالی‌که پیش‌ازاین او قهرمانی گوشه‌گیر و آرام بوده اما این روزها به ستاره بالیوود بدل شده است. در این میان «کینگو» خود را تام کروز بالیوود می‌خواند.

گفتنی است فیلم «جاودانگان» پنجم نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰) اکران جهانی خواهد شد.