- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«زوال خاندان آشر» سریال جدید مایک فلانگان

The-Fall-of-the-House-of-Usher

به گزارش سوره سینما [1]، مایک فلانگان با الهام گرفتن از کتاب ادگار آلن پو به نام «زوال خاندان آشر» ، سریال ترسناک دیگری برای نتفلیکس خواهد ساخت و دوباره نتفلیکس به خانهٔ اثری دیگر از فلانگان تبدیل می‌شود.

«زوال خاندان آشر» (The Fall of the House of Usher) مجموعه ای ۸ قسمتی و الهام گرفته از داستان کوتاه نویسنده مشهور ادگار آلن پو است. این پنجمین همکاری مایک فلانگان با نتفلیکس بوده و در نظر دارد از چند اثر دیگر آلن پو نیز الهام بگیرد.

مایک فلانگان علاوه بر مدیریت تولید، ۴ قسمت سریال را کارگردانی و مایکل فیموگناری همکار او در سریال‌های اخیرش ۴ قسمت دیگر را جلوی دوربین می‌برد. این در حالی است که مایک فلانگان به چهره برجسته ژانر ترسناک در چند سال اخیر تبدیل شده و اغلب آثار وی بر اساس رمان‌های ادبی بوده است اما با الهام گرفتن از منابع دیگر، سبک شخصی خود را بنا نهاده است.

«تسخیر در عمارت هیل» (The Haunting of Hill House) محصول ٢٠١٨  نیز بر اساس رمان شرلی جکسون با همین نام، ساخته شده است. همچنین «تسخیر در عمارت بلای» (The Haunting of Bly Manor) محصول ۲۰۲۰ اثری اقتباسی از رمان «پیچش پیچ» هِنری جیمز است.

گفتنی است «مراسم نیمه‌شب» (Midnight Mass) محصول ۲۰۲۱  که موفقیت چشمگیری برای نتفلیکس به ارمغان آورد، امسال باری دیگر فلانگان را بر سر زبان‌ها انداخته است. این در حالی است که فلانگان همه تفکرات و نگرانی‌های خود درباره جایگاه بشریت در کائنات را در «مراسم نیمه‌شب»، سریالی با ضرباهنگ آرام، فیلم‌برداری صحیح و دکوپاژ استثنایی به نمایش می‌گذارد.

لازم به ذکر است که فلانگان در نظر دارد اثری از کریستوفر پایک بنام «کلاب شبانه» را در دستور کار خود گذاشته و در سال آتی به مرحله ساخت برساند.