- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

با وجود فشارها نتفلیکس پای برنامه دیو شاپل ایستاد

Dave-Chappelle

به گزارش سوره سینما [1]، معاون مدیرعامل نتفلیکس با ارسال نامه‌ای درون‌سازمانی علیه اتهامات تراجنسیت هراسانه، از کمدین دیو شاپل دفاع کرد.

وی گفت: علی‌رغم فشارهای بی‌امان گروه‌های اقلیت جنسیتی، برنامه «پایان‌دهنده» را حذف نخواهد کرد. ما به‌هیچ‌عنوان اجازه پخش آثاری که منجر به تنفر و خشونت علیه اقلیت‌های جنسیتی شود را نخواهیم داد اما معتقدیم «پایان‌دهنده» از خط قرمز ما عبور نکرده است.

این در حالی است که «پایان‌دهنده» شاهد حمله‌های شرورانه‌ای از همجنس‌بازان بوده و جوک‌هایی که دیو شاپل درباره اقلیت‌های جنسیتی مطرح کرده است منجر به خشم افراطی‌های چپ‌گرا شده است.

در این میان دیو شاپل خود را «تِرف» قلمداد کرد. در واقع «ترف» به فمینیست‌های افراطی گفته می‌شود که مردهای ترنس شده به زن را مساوی خود نمی‌دانند.

لازم به ذکر است یکی از کارمندان ترنس نتفلیکس، انتقاد تندی به نتفلیکس داشت و گفت: ما با پخش برنامه «پایان‌دهنده» ، به ایدئولوژی «ترف» تریبون عمومی داده و مستقیماً به اقلیت‌های جنسیتی صدمه وارد کرده‌ایم.

گفتنی است که تعدادی از کارمندان نتفلیکس که از سیاست‌های «تراجنسیت هراسانه» این کمپانی انتقاد کرده بودند، برای چند روزی معلق شدند.

همچنین جکلین مور خالق سریال «مردم سفیدپوست عزیز» که خود نیز ترنس است، از شبکه نتفلیکس به بهانه پخش «پایان‌دهنده» جدا شد. او در بیانه ای گفت که نمی‌تواند در شبکه‌ای که اجازه به گسترش تنفر علیه اقلیت‌های جنسیتی می‌دهد، کار کند.

یکی دیگر از اتفاقات اخیر، واکنش تند برخی از سیاه‌پوستان به نویسندگی سریال «مردم سفیدپوست عزیز» توسط یک ترنس سفیدپوست است چرا که این سریال، نگاه افراطیِ چپ‌گرایانه‌ای به امتیازهای سفید پوستان حاضر در جامعه آمریکا دارد.