- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

از مرور جشنواره فیلم کوتاه تا سیاستگذاری شهری در «بی چارچوب»

bicharchoob

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی برنامه؛ برنامه «بی چارچوب» شنبه اول آبان‌ماه ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما، در پرونده‌ای ویژه به هویت فرهنگی و هنری در مدیریت و سیاستگذاری‌های شهری می‌پردازد.

در هفته‌های گذشته خبر خرید خانه پدری فروغ فرخزاد و تبدیل آن به خانه موزه فرخزاد و همچنین نامگذاری بسیاری از معابر و اماکن شهری تهران به نام اهالی فرهنگ و هنر منتشر شد که همین، بهانه‌ اصلی پرونده ویژه این قسمت از برنامه تلویزیونی «بی چارچوب» شده است که مجریان برنامه با حضور علیرضا نادعلی (سخنگو و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر)، مهران عباسی (کارشناس ارشد مدیریت شهری و مدیر موزه سینما) و علی حدیدی‌فر (کارشناس گردشگری فرهنگی)‌ به گفتگو با آن‌ها می‌پردازند.

همچنین در این قسمت، به بهانه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که امسال به عنوان یکی از دروازه های ورودی اسکار شناخته شده است؛ با سید صادق موسوی (مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر جشنواره)، محمد جواد محمد (مدیر باشگاه فیلم سوره) و آرمان خوانساریان فیلمساز کوتاه سازان) گفتگوهایی درباره چالش های ساخت فیلم کوتاه در ایران، جشنواره زدگی فیلمسازان و بررسی اهمیت و ابعاد مختلف این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است.

از کارشناسان و مجریان این قسمت برنامه علاوه بر جواد مولانیا می‌توان به نگار حسینی، دنیا خمامی، زهرا دمزآبادی و پدرام ابدان اشاره کرد.

«بی چارچوب» به تهیه کنندگی و کارگردانی مشترک حامد مهربانی و احسان حسینی هرهفته روی آنتن شبکه ۴ می‌رود و  به موضوعات مختلف حوزه ادب و هنر با نگاهی انتقادی و مطالبه گر می‌پردازد.