- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جشنواره «سالرنو» ایتالیا میزبان «صحنه‌زنی» می‌شود

Sahneh-Zani-Festival-site

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه؛ فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی، تهیه‌کنندگی مجید رضابالا و سرمایه‌گذاری مسعود و مجید زارع در بخش رقابتى جشنواره «سالرنو» ایتالیا به نمایش در می‌آید.

این جشنواره از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم در ایتالیاست که در سال ۱۹۴۶ توسط سینه کلوب سالرنو آغاز به کار کرده و پس از جشنواره ونیز مهمترین جشنواره ایتالیا به شمار می‌آید.

هفتادو‌پنجمین دوره این جشنواره از ۲۲ تا ۲۷ نوامبر ۲۰۲۱، برابر با اول تا ششم آذر ماه سال جاری، در شهر سالرنو برگزار خواهد شد.

جشنواره «سالرنو» از زمان آغاز به کار خود به عنوان یک رویداد رقابتی برای تولیدات ایتالیایی و بین‌المللی شناخته شده است؛ بنابراین مقایسه‌ای مستمر در مورد تحولات سینمای جهان را شامل می‌شود.

هم‌چنین این جشنواره یک کارکرد اجتماعی مهم برای سینما قائل است و هدف آن این است که پیوسته خود را با تحولات فناوری‌ها و رسانه‌های «سمعی و بصری» جدید تطبیق دهد.

«صحنه‌زنی» که در جشنواره جهانی فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی شده بود، از ۲۴ آذرماه اکران خود را توسط مؤسسه «بهمن سبز» در سینماهای ایران آغاز خواهد کرد.

Sahneh-Zani-Festival [2]