- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

حضور مرکز مستند سوره با سه اثر در جشنواره سینماحقیقت

hozeh-haghighat

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط‌عمومی سازمان سینمایی سوره، فیلم‌های مستند «هیچکس منتظرت نیست» و «من زنده برگشتم» از تازه‌ترین محصولات مرکز مستند سوره برای نمایش در بخش مسابقه ملی پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت آماده شدند.

مستند بلند «هیچ‌کس منتظرت نیست» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن اسلام‌زاده جدیدترین محصول مرکز مستند سوره است که به‌تازگی تولید آن به پایان رسیده و برای اولین‌بار در بخش مسابقه ملی فیلم‌های بلند سینماحقیقت رونمایی خواهد شد. این مستند روایتی از مرکز نگهداری زنان کارتن‌خواب در میدان شوش تهران است. زنانی که دچار آسیب‌های اجتماعی، از قبیل اعتیاد و روسپیگری شده‌اند و خانواده آنها را ترد کرده است.

مستند کوتاه «من زنده برگشتم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری نیز محصول جدید مرکز مستند سوره است که در بخش مسابقه کوتاه سینماحقیقت حاضر است. این مستند ماجرای یک مهندس عمران اهل شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان است که تجربه هر کاری را دارد، اما درآمد او کفاف زندگی‌اش را نمی‌دهد و همیشه در معرض یک شغل وسوسه‌برانگیز به نام سوخت‌بری است که با جان انسان‌ها طرف است.

در کنار این دو اثر جدید، مستند «زمزمه‌های گمشده در دوردست» که سال گذشته برای نخستین‌بار در بخش مسابقه مستند زیر ذره‌بین سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد، در بخش خارج از مسابقه نمایش‌های ویژه پانزدهمین دوره جشنواره حقیقت به نمایش درخواهد آمد. این مستند به کارگردانی منصور فروزش و تهیه‌کنندگی سیدمحمدمهدی دزفولی، به واکاوی مسأله پناه‌جویان می‌پردازد. فروزش در مستند «زمزمه‌های گمشده در دوردست» به کمپ صربستان رفته تا به کنکاش درباره پدیده مهاجرت غیرقانونی و تبعات آن بپردازد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» ۱۸ تا ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود و موضوعاتی نظیر کارتن‌خوابی و معضلات اجتماعی، قاچاق سوخت و مهاجرت غیرقانونی از جمله سوژه‌های تولیدات جدید مرکز مستند سوره حوزه هنری برای حضور در این رویداد است.