- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

نارضایتی خانواده گوچی از فیلم «خاندان گوچی»

House-of-Gucci

به گزارش سوره سینما [1]، نوادگان بنیان‌گذار برند گوچی، در بیانیه‌ای درباره فیلم «خاندان گوچی» (House of Gucci) ساخته ریدلی اسکات گفتند: خانواده گوچی از نحوه به تصویر کشیده شدنان در این فیلم ناراضی‌اند، اگرچه در تیزرهای فیلم ما عبارت «بر اساس داستان واقعی» را می‌بینیم اما در حقیقت این فیلم بسیاری از وقایع حقیقی را تحریف کرده است. تیم فیلمسازی حتی هیچ مشاوره و مصاحبه با خانواده ما نکرده بود. این فیلم خانواده ما را به‌صورت اراذل‌واوباش و مرفه بی‌درد ترسیم می‌کند. این مسائل توهین بزرگی به میراث برند گوچی است.

این بیانیه بالاخص به نحوه به تصویر کشیده شدن کاراکتر پاتریتزیا رجیانی (با بازی لیدی گاگا) اشاره دارد. رجیانی در سال ۹۸ به جرم تسریع قتل ماریتزیو گوچی محکوم شده بود. در این فیلم نه‌تنها لیدی گاگا نقش زنی مظلوم و معصوم را بازی می‌کند بلکه تماشاگران را به همذات‌پنداری با کاراکتر او وامی‌دارد. زنی که باید در دنیایی مردسالار گلیم خود را آب بیرون بکشد.

در ادامه بیانیه آمده است: معصوم و مظلوم بودن کاراکتر لیدی گاگا بسیار به‌دور از حقیقت است، کمپانی گوچی هیچ‌وقت تبعیضی میان مردان و زنان قائل نبوده است. ما در دهه هشتاد میلادی چند زن را در پست‌های رده‌بالای مدیریتی منصوب کرده بودیم. من‌جمله مدیرعامل گوچی در شعب آمریکا، رئیس‌کل بخش نیروی انسانی و چند اعضای هیئت‌مدیره. خانواده گوچی شایسته این بی مراحمتی ها نیست.

در پایان بیانیه گفته شد بود که: خانواده گوچی حق دفاع از نام، میراث و آبروی عزیزان خود را کاملاً دارد.

تا اکنون خانواده گوچی شکایتی علیه وارنر بروس ثبت نکرده است.

ریدلی اسکات کارگردان فیلم در مصاحبه‌ای که با رادیو بی‌بی‌سی داشت اتهام «آبروی خانواده‌ای را برای سودآوری بیشتر، بردن» را رد کرد و گفت: من معتقدم که ما آبروی یک خانواده پاک و منزه را نبرده‌ایم، این خانواده جرایم متعددی را در طول این سالیان فعالیتش مرتکب شده است. یکی از اعضای خانواده به جرم فرار از پرداخت مالیات محکوم شده و یکی دیگر از اعضای خانواده نیز به قتل رسیده است؛ لذا با من درباره «سود بیشتر» و «خانواده با آبرو» صحبت نکنید.