- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هلن میرن با بازی در نقش یک رهبر صهیونیست سبب واکنش تند کاربران اینترنتی شد

helen-mirren-golda-meir

به گزارش سوره سینما [1]، فیلم «گولدا» (Golda) داستان گولدا میر اولین نخست‌وزیر زن رژیم صهیونیستی را حین جنگ «یوم کیپور» در سال ۱۹۷۳ بازگو می‌کند؛ در آن دوران، کشورهای عربی با اسرائیل در جنگ بودند.

کاربران اینترنتی هلن میرن را «نژادپرست» ، «صهیونیست» و «عاشق اسرائیل» خوانند.

یک کاربر فلسطینی در صفحه توییترش نوشت: «چقدر وقیحانه است که یک فیلم درباره گولدا میر جنایتکار ساخته شود و جای تعجب ندارد که هلن میرن نژادپرست، نمایشی دروغین از آن سیاستمدار منزجرکننده به نمایش بگذارد.»

کاربری دیگری افزود: «نقش‌آفرینی هلن میرن به‌عنوان اولین نخست‌وزیر زن اسرائیلی، به‌مثابه سیلی در گوش مردم مظلوم فلسطین است؛ آنها رسماً تسخیر خاک فلسطین، غارت خانه مردم و کشته‌شدن کودکان بی‌گناه را در آن دوران جشن می‌گیرند.»

کاربر دیگری اضافه کرد: «می‌شود برای یکبار هم که شده فیلمی درباره زجرهای عظیمی که مردم فلسطین کشیده‌اند، بسازند؟ یا مثل همیشه فقط فیلم‌ها به ستایش اسرائیل می‌پردازند؟؟؟»

یکی دیگر از کاربران نوشت: «واقعاً جای تأسف دارد که هلن میرن داوطلب بازی در این نقش شده است. او یا به مانند دیگران شست‌وشوی مغزی شده و یا بی‌اطلاع است. شاید هم حقیقت را می‌داند اما این نقش را درهرصورت پذیرفته است.»

کاربر دیگری پرسید: «آیا این فیلم پرده از جنایات و نژادپرستی‌های گولدا میر برخواهد داشت؟»

گولدا میر در یکی از بیانه‌های مشهورش گفته بود: «چیزی به‌عنوان فلسطینی هیچ‌وقت وجود نداشته است»

هلن میرن درباره گولدا میر گفته است که او رهبری مقتدر، قدرتمند و شیرزن بوده است. به‌تصویرکشیدن زندگی خارق‌العاده چنین شخصیتی در یکی از حساس‌ترین دوران تاریخ، چالشی بزرگ بود. من امیدوارم که حق مطلب را ادا کرده باشم.