- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اسامی سینماهای مردمی جشنواره فجر ۱۵ دی‌ماه اعلام می‌شود

Fajr40-cinema

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر، محمدرضا فرجی [2] درباره چگونگی اکران فیلم‌های جشنواره در سینماهای کشور گفت: امسال برای اولین بار شیوه‌نامه‌ای برای اکران فیلم‌ها در سینماها تدوین و منتشر شد که قابل‌توجه فعالان این عرصه واقع شد.

او ادامه داد: بر اساس این شیوه‌نامه، نسبت به بررسی و رایزنی با سینماهای موردنظر اقدام شد و تا روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه اسامی سینماهای اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل نظارت بر عرضه نمایش فیلم سازمان سینمایی گفت: به واسطه شیوه‌نامه سینماهای چهلمین جشنواره فیلم فجر [3]، بسیاری از سینماداران متوجه شدند که سالن‌های سینمای آنها باید چه ویژگی‌های داشته باشد. به همین دلیل، آنها بر اساس معیارها، تلاش کردند تا کمبودها را مرتفع و استانداردها را رعایت کنند تا شرایط اکران آثار جشنواره و میزبانی از مخاطبان را به دست بیاورند.

فرجی با بیان این که این شیوه‌نامه از آغاز به کار جشنواره چهلم بر روی خروجی‌ اطلاع‌رسانی سایت جشنواره قرار گرفت، عنوان کرد: امیدواریم با تدوین چنین شیوه‌نامه‌ای، شرایط برگزاری شکل دقیق‌تری بگیرد و به نظر می‌رسد این شیوه‌نامه برای جشنواره تبدیل به کار ماندگاری شود.

شیوه‌نامه سینماهای متقاضی میزبانی چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر [4]