- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

محمد خزاعی: با گفتگو و تعامل می‌توانیم به نیازهای اساسی سینما و سینماگران بپردازیم

محمد خزاعی

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمد خزاعی [2] با بیان اینکه طی روزهای گذشته به صورت پیوسته نشست‌های متعددی را با کمیسیون‌های اقتصادی، فرهنگی، بودجه، برخی اعضای کمیسیون تلفیق و نیز، اعضای هیئت رئیسه مجلس داشته است افزود: مهم‌ترین دغدغه بنده و همکارانم این روزها با توجه به اعلام رسمی بودجه سال ۱۴۰۱ در خصوص بودجه سینماست.

وی گفت: متأسفانه در بودجه سال آینده شاهد افزایش حداقلی و بودجه سینما هستیم این در حالی است که مطالبات بر زمین‌مانده و ضریب نیاز سینمای ایران بسیار است.

رئیس سازمان سینمایی [3] اشاره کرد: رایزنی‌ها و تلاش‌های گسترده‌ای در راستای تحقق برنامه‌های سازمان سینمایی و راهبردهای جدید آن برای جلب حمایت و همراهی مجلس شورای اسلامی انجام دادیم و خوشبختانه در عزیزان مجلس هم این نگاه حمایتی حس می‌شود.

وی با بیان اینکه سینما و محصولات فرهنگی به‌عنوان کلید پیشرفت و پیشران توسعه نیازمند حمایت گسترده‌تر و نگاه فراگیرتری است خاطرنشان ساخت: یکی از پیش‌نیازهای نشست با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تبادل نظر، هم فکری و طرح و تشریح نقاط قوت سینمای پس از انقلاب اسلامی بوده است.

به گفته وی، جایگاه سینماگران کشور به‌عنوان گنجینه و سرمایه‌های انسانی، ملی راهبردی است و نیاز است دستاوردهای سینمای ایران در دنیا و منطقه برای نمایندگان مجلس تبیین و گزارش می‌شد.

رئیس سازمان سینمایی، لزوم تقویت و رشد تکنولوژی و ایجاد فضاها و ظرفیت‌های جدید در حوزه تولید، عرضه و تقاضا به‌ویژه در حوزه سینمای مناطق و شهرستان‌ها را از جمله سرفصل‌های مهم گفتگو با نمایندگان و کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و اضافه کرد: تأمین منابع اقتصادی و پشتوانه‌های اعتباری برای تقویت و ارتقای سینما باتوجه‌به مباحث مربوط به بودجه و افزایش حداقلی آن برای سال آینده، از دیگر مباحث گفتگوی بنده در مجلس بوده است. بدیهی است باتوجه‌به تدوین برنامه‌ها و راهبردهای جدید اجرایی و عملیاتی در سازمان سینمایی ضرورت افزایش اعتبارات و منابع اجتناب‌ناپذیر باشد و قطعاً رایزنی خواهیم کرد تا بنیه اقتصادی سینمای ایران در زمینه‌های معیشتی، تولیدی، آموزشی و صنعت زیرساخت قوی‌تر و محکم‌تر شود.

به گفته وی، در این راستا دیدارهای متعددی با برخی از اعضای هیئت‌رئیسه مجلس، کمیسیون اقتصادی، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون بودجه، تعدادی از نمایندگان کمیسیون تلفیق و نیز، نشست‌های و تبادل نظر با بسیاری از نمایندگان شهرستان‌های مختلف کشور مخصوصاً در خصوص حمایت از توسعه زیرساخت‌ها و توجه به فیلمسازان شهرستانی و مقوله معیشت خانواده سینما (در راستای عدالت فرهنگی) داشته‌ایم.

خزاعی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه سینمای ایران نیروی انسانی است گفت: سینمای ما با همه فراز و نشیب‌ها و برخی حواشی آن همچنان نشان درخشان فرهنگی و افتخارآفرین در عرصه بین‌الملل است. به‌طورقطع، این سینما به حمایت تصمیم‌گیران و متولیان برنامه‌وبودجه و مجلس به‌صورت جدی نیاز دارد چرا در زمینه تقویت منابع امور رفاهی و معیشتی سینماگران و هم در زمینه توسعه سالن‌ها و ظرفیت‌های زیرساختی باید گام‌های اساسی برداشته شود.

رئیس سازمان سینمایی ضمن اظهار خرسندی و امتنان از همراهی و حمایت بسیار جدی و عزم راسخ دکتر اسماعیلی وزیر محترم و همکارانش در این زمینه گفت: من به آینده سینمای ایران و رشد و رونق آن بسیار خوش‌بینم و امیدوارم در سایه همدلی و همفکری و تعامل همه خانواده سینما و پرهیز از حاشیه‌سازی بتوانیم به نیازهای اساسی سینما و سینماگران بپردازیم.