- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

عنکبوت‌ها سر راه فروش فیلم ابر فمینیستی

355-spider-man

به گزارش سوره سینما [1]، علی‌رغم شیوع گونه آمیکران ویروس کرونا، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) توانست ۳۳ میلیون دلار در گیشه آخر هفته بفروشد. این میزان فروش ثابت می‌کند که مرد عنکبوتی در مقابل ویروس، مقاوم است. با فروش ۶۶۸ میلیون دلاری، فیلم کمپانی سونی از «تایتانیک» فیلم جیمز کامرون پیشی گرفت. اگر «مرد عنکبوتی» ده میلیون دیگر بفروشد، در رتبه پنجمین پرفروش‌ترین فیلم تاریخ آمریکا قرار خواهد گرفت و از «انتقام‌جویان: جنگ بی‌پایان» (Avengers: Infinity War) پیشی می‌گیرد. بر اساس گزارشی به نقل از سازمان اینتلیجنس، تا کنون ۵۴.۴ میلیون عدد بلیت در آمریکای شمالی برای این اثر فروخته شده است.

«مرد عنکبوتی» تاکنون ۱٫۵۳ میلیارد دلار در جهان فروخته است که در رتبه هشتمین فیلم پرفروش تاریخ قرار می‌گیرد.

برخی از کارشناسان معتقدند که این فیلم یک استثنا در دوران کرونا امروز هست ولی این دسته از افراد سخت در اشتباه‌اند. استقبال پرشور مردم از «مرد عنکبوتی» نشان می‌دهد که اگر فیلم‌ها به کیفیت قصه بپردازند می‌توانند گیشه موفقی داشته باشند. اما خط‌مشی هالیوود در چند سال اخیر، تبلیغ شعارهای کمپین‌های انتخاباتی لیبرال‌ها و دموکرات‌ها بوده است که این امر مردم را به ستوه آورده است.

«مرد عنکبوتی» در هفته گذشته بیش از پنجاه‌درصد فروش کل گیشه‌های آمریکا را به خود اختصاص داد.

«The 355» فیلم ابر فمینیستی جسیکا چیستن هفته فاجعانه ای را پشت سر گذاشت

این فیلم به سبک «مأموریت ناممکن» (Mission Impossible) ساخته شده است اما به‌جای تام کروز، چند زن نقش جاسوس و قهرمان اکشن را بازی می‌کنند.

اما دلیل اصلی فروش ضعیف فیلم چیست؟

فمینیسم!

۱. زنان کوچک جثه مردان قوی تن و گردن‌کلفت را بدون اینکه خم بر ابرو آوردند، لت‌وپار می‌کنند

۲. مردان احمقی که با نیرنگ‌هایی به سبک فیلم «تسویه‌حساب» تهمینه میلانی گول زنان را می‌خورند.

۳. نگهبانان مرد توسط این زنان کتک می‌خورند تا استعاره‌ای از دهان کجی به مردسالاری باشد.

۴. روابط جنسی با نژادهای غیرسفیدپوست

۵. ابرقهرمان فمینیست تمام آدم بدها را می‌کشد.

این فیلم آن‌قدر منزجرکننده بوده است که حتی نویسنده فوق چپ‌گرای نشریه گاردین نوشت: صرفاً با عوض‌کردن قهرمانان اکشن مرد با زن نمی‌توان انتظار داشت تا مردم بپا خیزند و برایتان دست بزنند.

این فیلم قبل از رسیدن به پرده‌های سینما شکست‌خورده بود. ۲۰۲۱ سالی بود که کمر فیلم‌های چپ‌گرایانه را شکست. مخاطبان از دیدن شعارهای افراطی لیبرالی ذله شده‌اند.

آنچه که جای بحث دارد این است که می‌شود فیلمی خوب ساخت که تمام قهرمانانش زن باشند. فقط باید برای مسائل پیش‌پاافتاده بیولوژیکی ارزش قائل بود. به‌جای اینکه مردها را موجوداتی احمق، ضد زن و ناتوان نشان دهید، نقش‌های بهتری برای آنان بنویسید.

محتوای لیبرالی «۳۵۵» آن چیزی نیست که سبب شکست فیلم شده باشد، بلکه تماشاگران سینما ازاین‌قبیل آثار خسته شده‌اند. این امر بعلاوه مقصر دانستن مردها برای گیشه ضعیف، دلیل دیگر عدم استقبال آنان است. استودیوها چند سالی است که صفات نژادپرست، ضد زن، ریاکار، ضد تراجنسیت و ضد همجنس‌باز به مخاطبان داده‌اند؛ برای مطالعه بیشتر پیرامون این تاکتیک و بهانه‌ها به اینجا مراجعه کنید.

این اثر توسط سایمون کینبرگ ساخته شده است؛ او چند فیلم آبرومندانه نظیر «مردان ایکس» (X-Men: Days of Future Past) ، «ددپول ۲» (Deadpool 2) و «آبراهام لینکن: شکارچی خون‌آشام» (Abraham Lincoln: Vampire Hunter) را در کارنامه‌اش دارد. اما فیلم اخیر معدل فیلمسازی کینبرگ را زیر ده آورده است.

ایده این فیلم را جسیکا چیستن در ابتدا نزد استودیو برده بود. او تهیه‌کننده این اثر نیز هست. چیستن جثه ظریف و کوچکی دارد؛ او مردهای بدنساز و غول‌پیکر را بدون اینکه آرایشش خراب شود، مثل یک اسباب‌بازی سبک پرتاب می‌کند. اما این نوع صحنه اکشن را قبلاً در کجا دیده‌اید؟ ناتالی ریس بازیگری که یک متر و نیم به‌زور می‌شود، در فیلم «ترمیناتور: سرنوشت تاریک» (Terminator: Dark Fate) مردهای عظیم‌الجثه را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد. در اکثر فیلم‌های مارول و شبکه سی دبلیو، مخاطبان شاهد آنند که زنان، مردان را در میان پنجره‌های شیشه‌ای به پرواز در می‌آورند.

انتظار می‌رفت که «The 355» حدود بیست میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی بفروشد، اما با فروش ناچیز پنج میلیون دلاری ضربه بزرگی به امیدهای سرمایه‌گذاران زد. (البته سرمایه‌گذاری که این‌قدر عاقل بوده که «سرمایه‌دار» شده است، از قبل می‌دانسته که این فیلم را نه برای سودآوری بلکه برای شعار دادن ساخته است.) امتیاز این فیلم در سایت آی ام دی بی ۴٫۷ است که همه چیز نشان می‌دهد.

تصور این صحنه‌ها برای یک مرد سالم العقل سخت است؛ جالب‌تر این است که مخاطب زن نیز این سکانس‌های اکشن را باور نمی‌کند!

چارلیز ترون در فیلم «بلوند اتمی» (Atomic Blonde) در ابتدا صدمات جسمی سختی از حریف مرد قصه می‌خورد و بعداً تلافی می‌کند که امری به‌مراتب باورپذیرتر از حرکات رزمی فیلم‌های فمینیستی است که بیشتر شبیه رقص باله هستند و خم بر ابروی قهرمان زن نمی‌نشیند.

«The 355» نماد موج سوم فمینیست است اما هیچ کسی برای تماشای آن صف نکشیده است. این موضوع همیشه جالب بوده است؛ اگر این قبیل آثار به این میزان چپ‌گرا و خوب و قوی هستند، چرا کسی برای دیدنشان دست‌وپا نمی‌شکند؟

چرا شبکه سی دبلیو (خانه سریال‌های «ارو» (Arrow) ، «فلش» (Flash) و «سوپرگرل» (Supergirl) برای فروش گذاشته شده است؟ چون تمام کاراکترها لیبرال شده‌اند و باید آنها را پای صندوق‌های رأی دموکرات‌ها جست.

ما در رسانه‌های غربی، مدام بمباران ملغمه‌های لیبرالی می‌کنند. اگر جهان به سمت چپ‌گرا شدن در حال حرکت است، پس چرا بوی گند این افکار عامه مردم را از خود رانده است؟

عده‌ای هالیوود را به‌خوبی شناخته‌اند. اولویت این گروه صرفاً معطوف به جلب رضایت فعالان چپ‌گرای شبکه‌های اجتماعی شده است؛ کسانی که این فیلم‌ها و سریال را نمی‌بینند. اما مخاطبان اصلی سینما نه‌تنها نادیده گرفته شده‌اند بلکه مورد حمله‌های فعلان چپ‌گرایی، برای اینکه «چپ‌گرا» نیستند، قرار گرفته‌اند.

دیگر صحبت درباره چپ‌گراها علیه راست‌گراها نیست بلکه حرف از ابر تندروهای چپ‌گرا علیه بقیه مردم است.