- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

اعضای هیئت‌داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

Fajr-40

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، مسعود نقاش‌زاده [2] دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، مسعود جعفری‌جوزانی (نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده)، مجید انتظامی (آهنگساز)، شهاب حسینی (بازیگر و تهیه‌کننده)، محمدعلی باشه‌آهنگر (نویسنده و کارگردان)، محمد داوودی (مدیر فیلمبرداری)، مهدی سجاده‌چی (فیلمنامه‌نویس) و پژمان لشکری‌پور (منتقد و تهیه‌کننده) را به عنوان اعضای هیئت‌داوران بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر [3] معرفی کرد.

مسعود جعفری‌جوزانی متولد ۱۳۲۷ ملایر، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیلمسازی از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو است. فیلم‌های سینمایی جاده‌های سرد، شیر سنگی، در مسیر تندباد، بلوغ و سریال عظیم تلویزیونی در چشم باد  از آثار مهم این سینماگر است.

مجید انتظامی متولد ۱۳۲۶ تهران و دانش‌آموخته کنسرواتوار برلین است. او برای بیش از صد اثر سینمایی موسیقی متن نوشته‌ و با دریافت ۴ سیمرغ بلورین از رکوردداران کسب این جایزه در رشته موسیقی فیلم است.

شهاب حسینی متولد ۱۳۵۲ در تهران است. این بازیگر تحسین شده در مجامع و جشنواره‌های مختلف جهانی، برای آثاری چون «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» در  سال‌های اخیر، علاوه بر بازیگری، در عرصه کارگردانی و نیز تهیه‌کنندگی و تولید مشترک با کشورهای خارجی فعالیت کرده است.

محمدعلی باشه‌آهنگر متولد ۱۳۴۱ در دزفول است و برای فیلم‌های سینمایی فرزند خاک، ملکه و سرو زیرآب مورد تحسین واقع شده و جوایز متعددی دریافت کرده است.

محمد داوودی متولد ۱۳۳۷ تهران، مدیر فیلمبرداری و دانش‌آموخته مدرسه عالی تلویزیون و سینماست. از فعالیت‌های او فیلمبرداری آثاری چون «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی و «تولد یک پروانه» به کارگردانی مجتبی راعی است.

مهدی سجاده‌چی متولد ۱۳۴۰ تهران، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۸ با فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» آغاز کرد و آثاری چون روز سوم، قاعده بازی، مرد نامرئی، دمرل و سوفی‌ و دیوانه از مهمترین آثار این فیلمنامه‌نویس است

پژمان لشکری‌پور متولد ۱۳۵۴ در تهران و دانش‌آموخته رشته علوم و حقوق سیاسی از دانشگاه تهران و دانش آموخته کارگردانی و تدوین سینماست و هم‌اکنون عضو پیوسته انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران است.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.