- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

طنازان همچنان رکوردداران گیشه هستند

Foroosh-Enferadi

سوره سینما [1] هدیه حدادی‌اصل [2] :خوب یا بد، با انتخاب درست یا غلط، فیلم های نوروزی بیشترین راه خود را در اکران سپری کرده اند و از این به بعد؛ بعید است که فروش چشمگیری را تجربه کنند.

با وجود اکران سه فیلم دیگر «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی، «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی و «مغز استخوان» ساخته حمیدرضا قربانی که از چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه اکران سراسری خود را آغاز کردند، دیگر امیدی به فروش هفت فیلم دیگر در گیشه نیست.

اکنون نزدیک به ۶ هفته از اکران فیلم های ویژه نوروز که در ادامه به ماه رمضان رسیدند، می گذرد و صدرنشین آن ها، فیلم سینمایی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی است که فروش نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان را تجربه کرده است.

با توجه به گزارش ارائه شده در سامانه سمفا، فروش هر یک از فیلم های اکران نوروزی از قرار زیر است:

*فیلم سینمایی «سگ بند»

فیلم سینمایی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی با پخش «بانو فیلم» در هفته پنجم و در ۳۸ روز اکران، با فروش ۷۸۲ هزار و ۸۲۹ بلیت در ۴۱۸ سالن سینمایی و ۲۰ هزار و ۵۵۷ سانس، فروش ۲۵ میلیارد و ۲۶۲ میلیون تومانی را تاکنون تجربه کرده است.

نویسندگی این فیلم را حمید اکبری خامنه و تهیه‌کنندگی آن را محمدحسین قاسمی برعهده داشته اند.

Sag-Band [3]

امیر جعفری، بهرام افشاری، سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان‌افشار، میرطاهر مظلومی، عزت‌الله مهرآوران، سیامک صفری، علی تقی‌پور و مهران احمدی بازیگران این فیلم هستند.

«سگ‌بند» دومین ساخته احمدی بعد از فیلم سینمایی «مصادره» است. نام «سگ‌بند» برگرفته از نام یکی از فنون کشتی پهلوانی است.

*فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»

فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر با پخش موسسه «بهمن سبز» در هفته ششم و در ۴۵ روز اکران، با فروش ۳۲۶ هزار و ۵۳۱ بلیت در ۴۴۱ سالن سینمایی و ۱۶ هزار و ۳۵۱ سانس، به فروش ۹ میلیارد و ۸۷۷ میلیون تومانی رسیده است.

«موقعیت مهدی» اولین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر و محصول «سیمافیلم» است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلمنامه «موقعیت مهدی» توسط هادی حجازی‌فر و ابراهیم امینی نوشته شده است. «موقعیت مهدی» بخشی از زندگی شهید مهدی باکری را روایت می‌کند و نسخه تلویزیونی این فیلم سینمایی در قالب یک سریال ۷ قسمتی در حال تولید است.

Mogheiate-Mehdi [4]

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد برخلاف مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد…

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی، بازیگران این فیلم سینمایی‌ هستند.

*فیلم سینمایی «شادروان»

فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی با پخش «خانه فیلم» در هفته پنجم و در ۳۸ روز اکران، با فروش ۲۵۰ هزار و ۷۱۱ بلیت در ۳۹۴ سالن سینمایی و ۱۴ هزار و ۲۷۹ سانس، فروش ۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومانی را تاکنون تجربه کرده است.

فیلم سینمایی «شادروان» در ژانر اجتماعی ساخته شده و کارگردانی آن را حسین نمازی به عنوان دومین ساخته خود، عهده دار بوده است.

Shadravan [5]

سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی، ایمان برات‌پور، محسن مهری، سجاد رضایی، حافظ نبی‌زاده، بهناز نادری، اعظم کبودیان، فرناز صالحتاش، الهه افشاری، بابک جعفریه، مریم افشار و محمدموسی اکبری بازیگران این فیلم هستند.

«شادروان» به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدرشان می‌پردازد. نمازی در فیلم تازه خود به سراغ یک سوژه اجتماعی طبقه پایین شهری رفته و روایتی شیرین را از یک معضل بیان کرده است. کارگردان در این فیلم تلاش کرده ضمن دست‌مایه قراردادن یکی از مسائل حقوقی، همبستگی درون اقوام و خانواده‌ها را نمایش دهد.

خلاصه داستان: این فیلم روایتی شیرین از یک ملودرام اجتماعی در بستر خانواده‌ای حاشیه‌نشین است.

*فیلم سینمایی «روز صفر»

فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان با پخش موسسه «فیلمیران» در هفته پنجم و در ۳۸ روز اکران، با فروش ۲۱۳ هزار و ۵۴۵ بلیت در ۳۷۶ سالن سینمایی و ۱۱ هزار و ۲۴۳ سانس، به فروش ۶ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومانی رسیده است.

«روز صفر» عنوان فیلمی به کارگردانی سعید ملکان، نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و به تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم به سبک معمایی-هیجانی و در فضای جنگی و ماجراجویانه به زبان‌های فارسی، اردو، پشتو و آلمانی؛ محصول ایران ساخته شده است.

Rooze-Sefr [6]

امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند. چند بازیگر خارجی و بازیگران تئاتر هم در این فیلم مقابل دوربین رفته‌اند. بخش‌هایی از این فیلم در شهر برلین فیلمبرداری شده‌است.

این فیلم (به همراه فیلم شنای پروانه) با دریافت ۵ سیمرغ بلورین از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، رکورددار دریافت بیشترین جایزه در این جشنواره شد.

داستان این فیلم در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران است.

*فیلم سینمایی «مرد بازنده»

فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با پخش «شایسته فیلم» در هفته پنجم و در ۳۸ روز اکران، با فروش ۱۵۲ هزار و ۶۹۶ بلیت در ۳۲۹ سالن سینمایی و ۸ هزار و ۸۹۵ سانس، فروش ۵ میلیارد و ۴۵۴ میلیون تومانی را تاکنون تجربه کرده است.

«مرد بازنده» عنوان آخرین ساخته محمدحسین مهدویان است که طی بازه زمانی کوتاه مدتی پس از اتمام سریال «زخم کاری» تولید شد و در جشنواره چهلم فیلم فجر رونمایی شد.

Marde-Bazandeh [7]

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌ پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی‌پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی، ملیکا پازوکی گروه بازیگران جدیدترین ساخته مهدویان را تشکیل می دهند.

فیلمنامه «مرد بازنده» براساس طرحی از حسین حسنی توسط ابراهیم امینی، حسین حسنی و محمدحسین مهدویان به نگارش درآمده است.

خلاصه داستان: احمد خسروی، در گیر و دار زندگی شخصی پرمساله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد درمی‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

*فیلم سینمایی «گل به خودی»

فیلم سینمایی «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری با پخش موسسه «هدایت فیلم» در هفته ششم و در ۴۵ روز اکران، با فروش ۲۰ هزار و ۵۷۶ بلیت در ۲۰۸ سالن سینمایی و ۲ هزار و ۸۸۶ سانس، به فروش ۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومانی رسیده است.

«گل به خودی» فیلمی به کارگردانی احمد تجری، نویسندگی احمد تجری و لاله قهرمانی تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی محصول سال ۱۳۹۹ است.

Gol-Be-khodi [8]

ابوالفضل رجبی، رایان سرلک، ال آی بشارت، آزینا تجری، محمدرضا علی‌نیا، شقایق فراهانی، نسیم ادبی، علیرضا استادی، ستاره حسینی و مهسا ایرانیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم با فضایی موزیکال، قصه آمال و آرزوهای چند کودک را روایت می‌کند که در پرورشگاه زندگی می‌کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجراهایی فانتزی و جذابی می‌شوند.

*فیلم سینمایی «قدغن»

فیلم سینمایی «قدغن» به کارگردانی مجید مافی با پخش «پارسا فیلم» در هفته ششم و در ۴۵ روز اکران، با فروش ۶ هزار و ۵۷۶ بلیت در ۱۸۱ سالن سینمایی و هزار و ۳۱۹ سانس، فروش ۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومانی را تاکنون تجربه کرده است.

فیلم «قدغن» یک ملودرام اجتماعی مهیج است و داستانی واقع‌بینانه از مسائل روز جامعه را روایت می‌کند. داستان این فیلم طبق گفته سازندگانش درباره بزه‌های خانوادگی و اجتماعی و نیز اتفاق‌هایی است که در بعضی خانواده‌ها رخ می‌دهد و وارد حریم ممنوعه می‌شود.

Ghadeghan [9]

سام درخشانی، ساناز سعیدی، افسانه چهره‌آزاد، محمود جعفری، علیرضا استادی، ونوس کانلی، ، کریم امینی و رزا بیات در این فیلم بازی کرده‌اند.

اما سه فیلم جدیدی که اکران خود را از هفتم اردیبهشت ماه آغاز کرده اند با باز بودن چند روزه سامانه پیش فروش بلیت برای آن ها، فروش نسبتا خوبی را در همین مدت زمان کم داشته اند.

*فیلم سینمایی «لامینور»

فیلم سینمایی «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی در همین چند ساعت شروع اکران خود، هزار و ۵۵۲ بلیت برای ۷۴ سالن سینمایی و ۲۱۴ سانس فروخته و به فروش ۴۷ میلیونی تومانی رسیده است.

فیلم سینمایی «لامینور» فیلمی به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ تولید شده است. مهرجویی بعد از فیلم «اشباح» پس از ۶ سال با «لامینور» به فیلمسازی روی آورد.

از نکات ویژه این فیلم همکاری دوباره مهرجویی با علی نصیریان و عزت‌الله رمضانی‌فر پس از ۴۰ سال است. رضا درمیشیان تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد و نویسندگی این فیلم را خود داریوش مهرجویی به همراه همسرش وحیده محمدی فر به عهده دارند.

Laminor [10]

عبدالله اسکندری به عنوان طراح گریم باز هم در این فیلم حضور دارد و این فیلم ششمین همکاری او با مهرجویی پس از فیلم‌های «هامون»، «بانو»، «پری»، «درخت گلابی» و «دختر دایی گمشده» است.

علی نصیریان، عزت‌الله رمضانی‌فر، علی مصفا، سیامک انصاری، پردیس احمدیه، مهرداد صدیقیان، کاوه آفاق، امرالله صابری، بهناز جعفری، رضا داوودنژاد، دیبا زاهدی، بیتا فرهی، فریماه فرجامی، هومن بهزادی و مهدی مرتضایی بازیگران فیلم سینمایی «لامینور» هستند.

*فیلم سینمایی «انفرادی»

فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی نیز در همین چند ساعت شروع اکران خود، ۳ هزار و ۲۹۲ بلیت برای ۸۴ سالن سینمایی و ۳۱۲ سانس فروخته و به فروش ۱۱۶ میلیون تومانی رسیده است.

«انفرادی» فیلمی در ژانر کمدی-اجتماعی به کارگردانی مسعود اطیابی، نویسندگی حمزه صالحی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان است و در تابستان ۱۳۹۸ تهیه و تولید شده ‌است.

این فیلم در شهرستان لواسان فیلم‌برداری شده و بخش پایانی آن در تهران بوده که به مدت سه ماه به طول انجامید و همچون آثار قبلی مسعود اطیابی موضوع آن برپایه دغدغه‌های روابط اجتماعی جامعه با رویکردی کمدی است.

Enferadi [11]

فیلم «انفرادی» داستان مردی بنام (مهدی هاشمی) است که به افرادی پرنفوذ بدهکار است و تصمیم می‌گیرد مثل گذشته سرقت کند و از دوست دوران جوانی (رضا عطاران) و همکارش (احمد مهرانفر) درخواست می‌کند تا کمکش کنند. این سه دوست از دزدی ماشین شروع می‌کنند تا عتیقه اما وقتی پول کافی بدست نمی‌آورند متوجه می‌شوند باید کار جدید انجام بدهند، اقدام به سرقتی بزرگ می‌کنند و وارد ماجرایی می‌شوند که اتفاقات طنز تلخ و شیرینی را برایشان رقم می‌زند.

مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه بازیگران این فیلم هستند.

*فیلم سینمایی «مغز استخوان»

فیلم سینمایی «انفرادی» به کارگردانی حمیدرضا قربانی نیز در همین چند ساعت شروع اکران خود، ۴۱۹  بلیت برای ۳۲ سالن سینمایی و ۶۶ سانس فروخته و به فروش ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی رسیده است.

«مغز استخوان» فیلمی در ژانر درام به کارگردانی حمیدرضا قربانی و به نویسندگی علی زرنگار و تهیه‌کنندگی حسین پورمحمدی محصول سال ۱۳۹۸ است.

Maghze-Ostekhan [12]

خلاصه داستان: بهار با بازی پریناز ایزدیار پسرش (پیام بُداغی) دچار سرطان شده و دکترها همه راهها رو رفتن و هیچ راهی برای درمان این بچه غیر از استفاده از بانک خون بند ناف باقی نمونده و این در حالیه که بهار از همسرش جدا شده و با همسر فعلیش حسین بُداغی با بازی بابک حمیدیان زندگی میکنه از طرفی پدر پیام با بازی جواد عزتی به جرم قتل و تجاوز تا یک ماه دیگه اعدام میشه بهار نهایتا برای به دنیا آوردن بچه جدید مجبور میشه علیرغم میل قلبی خود و همسرش از همسرش جدابشه تا بتونه با پدر پیام ازدواج کنه و …

پریناز ایزدیار، بابک حمیدیان، نوید پورفرج، علیرضا میرسالاری، جواد عزتی و بهروز شعیبی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در نهایت مجموع گروه سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ در همه استان ها تا چهارشنبه هفتم اردیبهشت، با یک میلیارد و ۷۵۹ میلیون و ۱۳۶ هزار مخاطب در ۷۶ هزار و ۱۴۷ سانس، مجموعا ۵۶ میلیارد و ۸۲۳ میلیون تومان فروش داشته است.