- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

پاییز دیزنی در وال استریت

Disney-Fall

سوره سینما [1] –  وقتی جنگ را جلوی درب خانه‌ات می‌آورند، تو نیز جنگ را به جلوی درب خانه‌هایشان ببر؛ با آتش به جنگ آتش برویم؛ خلاصه اقدامات ضد لیبرالیسم دولتمردان ایالت فلوریدا علیه بزرگ‌ترین کمپانی سرگرمی در جهان.

طی چند گزارش درباره بحران دیزنی در فلوریدا و آمریکا صحبت کرده‌ایم؛ ران دی سنتیس فرماندار فلوریدا قانونی را وضع کرد که اجازه تدریس انحرافات جنسی به کودکان زیر هشت سال را نمی‌داد. لیبرال‌های هالیوود و دولت بایدن مشکلات اساسی با این قانون داشتند و دارند. کمپانی دیزنی در این میان جلوی مافیای چپ‌گرایی تسلیم شد و علناً علیه این قانون به پا خاست. (برای مطالعه کامل به این لینک مراجعه کنید) دیزنی تصمیم گرفت تا به سیاست‌های افراطی چپ‌گرایانه ادامه دهد و کودکان را به سمت انحرافات جنسی سوق دهد؛ همان‌طوری که ما در یکی از گزارش‌ها اشاره کردیم که ممکن است ران دی سنتیس این امتیازات را لغو کند. دولتمردان ایالت فلوریدا در اقدامی شجاعانه تصمیم گرفتند تا امتیازات اختصاصی دیزنی را لغو کنند. دیزنی به مدت چند دهه بود که نه‌تنها به‌صورت یک دولت خودمختار در ایالت فلوریدا اداره می‌شد، بلکه معاف از پرداخت مالیات بود.

دیزنی به دلیل اینکه ایالت فلوریدا امتیازات مالیاتی خوبی برای بیزنس ها فراهم می‌کند، در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت که یک پارک بزرگ تفریحی در شهر اورلاندو این ایالت بسازد.

این اقدام فلوریدا ضربه مهلکی به کمپانی چپ‌گرایی دیزنی زد؛ سهام دیزنی نسبت به دوازده ماه پیش، سی درصد از ارزش خود را از دست داده است. اکنون که دیزنی باید از محل یکی از پول‌سازترین بیزنس هایش مالیات نیز بپردازد، ضربه بزرگی به این کمپانی خواهد زد. نام دیزنی چند روزی است که در صدر ترندینگ توییتر قرار دارد.

Walt-Disney-Co [2]

واکنش لیبرال‌های تیک آبی دار در توییتر به این خبر نیز قابل‌توجه است. شعار «از پول‌دارها مالیات بگیرید»  tax the rich یکی از مهم‌ترین شعارهای دموکرات‌ها در کمپین‌های انتخاباتی است؛ اما دورویی همین لیبرال‌ها وقتی مشخص شد که تصمیم گرفته شد تا از یکی از همین «پول‌دارها» (دیزنی) مالیات بگیرند، آنها ناگهان مخالف «از پول‌دارها مالیات بگیرید» شدند. گویا منظورشان پول‌دارهایی است که در راستای سیاست‌ها چپ‌گراها قدم بر نمی‌دارند. خیلی جالب به نظر می‌رسد که سیاست‌های سوسیالیستی دموکرات‌ها فقط برای دیگران باید اجرا شود و وقتی نوبت به یک کمپانی چند صد میلیارد دلاری «خودی» رسید، آنها به خون‌خوارترین کاپیتالیست تبدیل می‌شوند.

مردم آمریکا تصمیم گرفته‌اند که پس از چند دهه سکوت، بالاخره جنگی که لیبرال‌ها به جلوی درب خانه‌هایشان آورده‌اند را به جلوی درب خانه‌های لیبرال‌ها ببرند و با آتش، با آتش لیبرال‌ها مبارزه کنند.

کمپانی نتفلیکس نیز در این میان متضرر بزرگی بوده است. آنها نیز با پیاده‌سازی افکار های افراطی چپ‌گرایانه، بخشی از خانواده‌ها را از خود رانده‌اند. ارزش سهام نتفلیکس بیش از شصت درصد کاهش یافته است و پنجاه میلیارد دلار از ارزش این کمپانی کم شده است.

کاهش چشمگیر ارزش سهام این دو کمپانی، در دنیایی بهتر زنگ خطری می‌بود برای ارائه خدمات سالم‌تر به مردم. اما ضررهایی که این دو کمپانی متقبل شده و می‌شوند در نهایت از جیب مردم خواهد رفت. دیزنی‌ها و نتفلیکس‌ها و فایزرها با قرض رقم‌های درشت از دولت بایدن، مستقیماً دست در خزانه کرده و پولی که می‌بایست صرف کارهای زیرساختی شود را هزینه شست شوی مغزی مردم می‌کنند.

یکی مژده دیگری که ران دی سنتیس به مردم آمریکا داد این بود که او در نشست خبری گفت: ایلان ماسک پیشنهاد داد تا توییتر را بیست درصد گران‌تر از ارزش فعلی‌اش بخرد. او طرفدار آزادی بیان است و وقتی دید که این پلتفرم دست به سانسور کردن حرف‌های مخالفان می‌زند، تصمیم گرفت که باید اقدامی اساسی در این راستا بکند. توییتر مدعی است که پلتفرمی برای آزادی بیان است، اما آنها اکانت ببیلون بی را که یک صفحه کمدی است، مسدود کردند. این اکانت فقط در زمینه طنز فعالیت دارد اما چون به مزاج (لیبرال‌ها) خوش نمی‌آید، باید مسدود شود؛ آنها همیشه می‌خواهند طرز فکر مردم را کنترل کنند؛ صفحه نشریه نیویورک پست را به دلیل انتشار خبر ماجرای لپ‌تاپ پسر بایدن، مسدود کردند. توییتر حتی نظرات کارشناسان پزشکی ما درباره کرونا را نیز سانسور می‌کرد. ماسک می‌خواهد عامل سانسور (توییتر) را رهاسازی کند؛ اما هیئت‌مدیره با پیشنهاد او مخالفت کرد. چرا باید آنها با پیشنهاد بیست درصد گران‌تر ماسک، مخالفت کنند؟ من فکر نمی‌کنم که تصمیم آنها بر اساس مسائل اقتصادی بوده؛ بلکه به این خاطر است که آنها می‌دانند که نمی‌توانند ایلان ماسک را تحت کنترل بگیرند، آنها می‌دانند که ایلان ماسک با کنترل طرز فکر مردم، موافق نیست و نمی‌گذارد که توییتر بازیچه دست رسانه‌های رو به شکست * باشد. حالا سؤال اینجاست که چه می‌شود کرد؟ گویا ایالت فلوریدا یکی از سهام‌داران توییتر است و فکر می‌کنیم که تصمیم هیئت‌مدیره به ضرر ما (سهام‌داران) بوده است و ممکن است از آنها شکایت کنیم.

ناگفته نماند که ماسک کل هزینه خریدن توییتر را جمع‌آوری کرده و حرف‌های نظیر اینکه ماسک پولش را ندارد، صدق نمی‌کند.

* رسانه‌های رو به شکست: کمپانی وارنر برای راه‌اندازی سرویس خبری سی‌ان‌ان پلاس +CNN بیش از سیصد میلیون دلار هزینه کرده بود. این سرویس آن‌قدر بی مخاطب بود که تنها پس از بیست و سه روز فعالیت، کنسل شد. شبکه سی‌ان‌ان بیش از هفتاد درصد از مخاطبانش را از دست داده است. حال اینکه چرا مدیران وارنر می‌پنداشتند که ممکن است مردم از سرویس پخش آنلاین استفاده کنند، جای سؤال دارد.