- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

مرتضی ضرابی: طالب‌زاده با وجود ممیزی‌ها دست از تلاش نکشید

Morteza-Zarabi

مرتضی ضرابی؛ بازیگر سینما و تلویزیون که تجربه دو همکاری بلندمدت را با مرحوم نادر طالب‌زاده داشته است، در گفتگو با سوره سینما [1] از این جان‌باخته انقلاب صحبت کرد و گفت: نادر طالب‌زاده معرف حضور همه است. یک ژورنالیست درجه یک که در کار رسانه وارد و استاد بود.

وی ادامه داد: به دلیل تحصیلات عالی که از کشور آمریکا داشت و البته تسلط بی‌نظیرش به زبان انگلیسی خیلی از درهایی که به روی خیلی‌ها بسته است برای او باز بود. از همین رو به خیلی از مسائل اشراف کافی داشت.

بازیگر سریال «بشارت منجی» بیان کرد: با تکیه بر همین تسلط بر روی بسیاری از مسائل، شروع به ساخت سریالی با عنوان «بشارت منجی» کرد. با این نگاه که برداشتی از قرآن کریم و انجیل داشته باشد و نوع نگاه دیگری به رویداد حضرت مسیح را که با نگاه غربی‌ها متفاوت بود را در این سریال به تصویر کشید.

وی ادامه داد: تمام تلاشش را برای ساخت این سریال کرد و با بودجه اندکی که در اختیار داشت آن را به سرانجام رساند، البته با ممیزی‌هایی هم روبه‌رو شد اما از تلاشش دست برنداشت.

Besharat-Monji [2]

ضرابی با اشاره به اینکه پیش‌ازاین سریال هم کار دیگری با مرحوم طالب‌زاده داشته است، توضیح داد: پیش‌ازاین در سال ۷۲ یا ۷۳ بود که در فیلم «تویی که نمی‌شناختمت» با مرحوم طالب‌زاده آشنا شدم. من در آن کار به‌عنوان چهره‌پرداز حضور داشتم و ایشان بازیگر بود. در سریال «بشارت منجی» هم ابتدا به‌عنوان چهره‌پرداز رفتم اما بعد با پیشنهاد خود ایشان در آن کار بازی کردم.

وی در توصیف نادر طالب‌زاده گفت: او قلب بسیار مهربانی داشت. هیچگاه اخم و پرخاش از او نمی‌دیدید. با همه برادرانه رفتار می‌کرد و سعی داشت به همه محبت کند. حق‌وحقوق هیچکس را ضایع نمی‌کرد و تا جایی که می‌توانست به دیگران یاری می‌رساند.

بازیگر «او یک فرشته بود» افزود: در زندگی شخصی‌اش اهل انفاق بود. همیشه در اعیاد انفاق می‌کرد و گوسفند قربانی می‌کرد و به کهریزک می‌فرستاد. کمک‌رسان کم بضاعت‌ها بود و ماهانه به آن‌ها کمک می‌کرد. با اینکه خودش از لحاظ اقتصادی آن‌چنانی نبود اما سعی می‌کرد دست دیگران را بگیرد و از کنار کسی که از او کمک می‌خواهد به‌سادگی گذر نکند.

ضرابی گفت: طینت نادر طالب‌زاده همانند صورت او زیبا بود. روحشان شاد.