- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

دوره جدید ارسال طرح به خانه مستند از خردادماه آغاز می‌شود

Mostafa-Shoghi

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی خانه مستند، دوره جدید ارسال طرح به خانه مستند از پنجم خردادماه در سایت این مرکز بازگشایی می‌شود و علاقه‌مندان و همچنین مستندسازان می‌توانند طرح‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.

مصطفی شوقی مدیر خانه مستند درباره این طرح و مراحل آن توضیح داد: دوره جدید سامانه ارسال طرح از اوایل خردادماه در سایت راه‌اندازی می‌شود و طرح‌های ارسال شده پس از نظارت در شورای بررسی خانه مستند که متشکل از برخی مستندسازان و تهیه‌کنندگانی می‌شود که در این سال‌ها با ما همکاری کرده‌اند، وارد مرحله پیچینگ می‌شوند.

او ادامه داد: پس از عبور این طرح‌ها از مراحلی که عنوان شد و تصویب نهایی آن‌ها، برای رساندن این طرح‌ها به مرحله تولید و ساخت از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

مدیر خانه مستند درباره برنامه های سال پیش رو گفت: خانه مستند در صدد است، با مستندسازان و عواملی سینمای مستند وارد  مشارکت شود  و همچنین امیدواریم از تمامی ظرفیت‌هایی که در گذشته نیز با خانه مستند همکاری داشته‌اند، همکاری حداکثری داشته باشیم.

شوقی درباره طرح ویژه خانه مستند برای سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: یکی از هدف ها از بازگشایی مجدد سامانه ارسال طرح در اولین قدم حمایت از مستندسازان کار اولی است؛ کسانی که برای اولین بار می‌خواهند در مقام مستندساز وارد سینمای ایران شوند. در صدد هستیم در صورت پذیرفته شدن طرح این افراد، آن‌ها را در مسیر حرفه‌ای مستندسازی حمایت کنیم.

مدیر خانه مستند در پایان درباره زمانبندی بررسی طرح‌های ارسال شده، گفت: پس از بازگشایی سامانه در سایت خانه مستند، علاقه‌مندان می‌توانند تا یک ماه طرح‌های خود را در این سامانه ثبت کنند و سپس از اواسط تابستان مراحل نظارت و بررسی این طرح‌ها آغاز خواهد شد تا همزمان با شروع پاییز طرح‌های تصویب شده نیز وارد مرحله تولید شوند.

سامانه ارسال طرح خانه مستند از پنجم خردادماه برای آغاز دوره‌ای جدید بازگشایی می‌شوند و علاقه‌مندان برای ثبت طرح‌های خود می‌توانند به سایت خانه مستند به نشانی khanemostanad.ir [2] و بخش سامانه ارسال طرح مراجعه کنند.