- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

انتقاد سناتور آمریکایی از فیلم چپ‌گرای دیزنی

لایت‌یر

به گزارش سوره سینما [1]، سناتور تد کروز درباره «دیزنی چپ‌گرا» در پادکستش گفت: باید بگویم که هالیوود در چرخش صد و هشتاد درجه‌ای مایل است تا جلوی چینی‌ها تعظیم کند و به آنها اجازه دهد تا فیلم‌های هالیوودی را سانسور کنند، اشاعه مفاهیم ضدآمریکایی بکنند و از هرگونه انتقادی از چین بپرهیزند. چون هالیوود می‌خواهد که به بازار سینمای چین دسترسی داشته باشد.

اما وقتی که صحبت از تعلیم و تبیین مسائل لیبرالی وسط است، آنها حاضرند تا ضرر مالی بدهند. گویا اسباب‌بازی‌های همجنس‌گرا مهم‌تر (از مسائل ملی میهنی) هستند!

پیش‌تر گفتیم که کشورهای مسلمان «لایت‌یر» را اکران نخواهند کرد. ممکن است که چین نیز به این کشورها بپیوندد. البته وارنر برای گرفتن جلوی ضرر حاضر شد تا «موجودات شگفت‌انگیز» را برای بازار چین سانسور کند و پا روی باورهای لیبرالی خود بگذارد.

توهین کریس ایوانز به مسلمانان

کریس ایوانز بازیگر نقش اصلی «لایت‌یر» در پاسخ به کشورهایی که با المان‌های همجنس‌گرایی مشکل دارند گفت: حقیقت محض این است که این افراد احمق هستند. همیشه یک دسته آدم ترسو و عقب‌افتاده پیدا می‌شود که می‌خواهد به باورهای غلط پوسیده پایبند باشد. این افراد مثل دایناسورها منقرض خواهند شد. هدف باید این باشد که این دسته را نادیده بگیریم و روبه‌جلو حرکت کنیم. هروقت یک جنبش روبه‌جلوی اجتماعی، یک داستان آمریکایی، یک داستان انسانی رخ می‌دهد، ما به سمت تکامل پیش می‌رویم. این مسائل دلیل خوب بودن ماست.

منظور ایوانز از داستان آمریکایی و داستان انسانی، سیل عظیم تبلیغات برای سوق دادن جامعه جهانی به سمت انحرافات جنسی  ۲slgbtqia+ است. تبلیغات دموکرات‌ها و لیبرال‌ها به‌قدری در آمریکا موفقیت‌آمیز بوده که بیش از بیست و سه درصد از جمعیت زیر سی سال در آمریکا خود را عضو گروه  ۲slgbtqia+ می‌دانند.