- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

هفته‌ فیلم‌های ایرانی عراق با نمایش دو فیلم از حوزه هنری

Henas-Iraq

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، همزمان با برگزاری هفته نمایش فیلم‌های ایرانی در عراق که توسط وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق و به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی از تاریخ شنبه ۱ مرداد مصادف با ۲۳ جولای (۲۳ ذی‌الحجه) در شهر بغداد آغاز می‌شود، ۲ فیلم سینمایی توسط سازمان سینمایی حوزه هنری در این رویداد به نمایش درمی‌آیند.

فیلم سینمایی «هِناس» به کارگردانی حسین دارابی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و محصول سازمان سینمایی سوره که هم‌اکنون در سینماهای ایران در حال اکران است، در اولین تجربه اکران خارجی خود شنبه در نخستین روز از برگزاری هفته نمایش فیلم‌های ایرانی در بغداد با حضور حسین دارابی، کارگردان فیلم به نمایش درخواهد آمد.

همچنین فیلم سینمایی «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند و تهیه‌کنندگی ابوالفضل حاجتمند که پخش بین‌المللی آن را مرکز بین‌الملل سوره برعهده دارد، دیگر اثری است که در این هفته نمایش روی پرده خواهد رفت.

همزمان با برقراری این رویداد سینمایی و همچنین برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی _رسانه‌ای غدیر که از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ تیرماه در شهر بغداد برگزار می‌شود، مدیران سینمایی حوزه هنری ازجمله هادی اسماعیلی، معاون توزیع سازمان سینمایی سوره و الهه طه‌ئی مدیر مرکز بین‌الملل سوره با حضور در کشور عراق در راستای تداوم، گسترش و تقویت همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و سینمایی دو کشور، نشست و رایزنی‌های مختلفی داشته‌اند. در هفته سینمای ایران در بغداد ۸ فیلم کوتاه و ۴ فیلم سینمایی از ایران به نمایش در می‌آیند.

سازمان سینمایی حوزه هنری در کنار مشارکت در برگزاری هفته نمایش فیلم با نمایش دواثر از تولیداتش، در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی _رسانه‌ای غدیر عراق هم که هم اکنون در شهر بغداد در حال برگزاری است، با ۹ اثر در بخش رقابتی حاضر است و در بازار فیلم این رویداد نیز حضور جدی خواهد داشت.