- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«جواب منفی» مخاطبان به «ثور» همجنس‌گرایانه

جواب منفی

به گزارش سوره سینما [1]، «جواب منفی» فیلم ترسناک و علمی تخیلی با بودجه شصت و پنج میلیون دلاری جوردن پیل، توانست ۴۴ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی بفروشد. البته کارشناسان گیشه پیش‌بینی می‌کردند که پر هزینه ترین ساخته این کارگردان تا به امروز، بیش از پنجاه میلیون دلار بفروشد. فیلم اول پیل، «برو بیرون» (Get Out) توانست ۳۳ میلیون دلار در هفته اول بفروشد اما نکته قابل توجه، بودجه چهار میلیون دلاری فیلم اول بود. اثر دوم او «ما» (Us) در هفته اول ۷۱ میلیون دلار فروخت که بودجه بیست میلیون دلاری آن با استانداردهای امروز هالیوود، ناچیز به نظر می‌رسد.

«جواب منفی» (Nope) پر فروش‌ترین فیلم اورجینال با درجه بندی R در دوران کرونا بوده و حتی بیشتر از «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time… In Hollywood) فیلم آخر تارانتینو فروخت. تعریف دهان به دهان مخاطبان سبب شد تا دو اثر اول جوردن پیل در نهایت ۲۵۵ میلیون دلار فروش جهانی داشته باشند ولی فیلم جدید او با توجه به بودجه ۶۵ میلیون دلاری، به کمک بیشتری از صرفا تعریف مردم نیاز دارد تا ضرر ندهد.

دنیل کلویا بازیگر آثار پیشین جوردن پیل، بهمراه کیکی پالمر و استیو یون بازیگران «جواب منفی» را تشکیل می‌دهند.

دموگرافی مخاطبان فیلم پیل نشان می‌دهد که در حدود ۳۳ درصد سیاه‌پوستان آمریکایی به تماشای اثر او نشسته‌اند. البته این عدد با توجه به سیاه‌پوست بودن کارگردان و بازیگر اصلی، جای تعجب ندارد. حدود ۳۵ درصد از مخاطبان را سفیدپوستان و ۲۰ درصد را لاتینو‌ها تشکیل می‌دهند.

«ثور: عشق و تندر»  (Thor: Love and Thunder)با فروش ۲۲ میلیون دلاری، در رتبه دوم قرار گرفت. با توجه به هفته اول خوبی که ساخته جدید مارول داشت، اما هفته دوم این اثر شاهد افت شصت و هشت درصدی فروش بود که در رتبه یکی مانده به آخر در تاریخ دنیای سینمایی مارول قرار دارد. ساخته جدید تایکا وایتیتی در مجموع تا امروز ۲۷۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۹۸ میلیون دلار فروش کل جهانی داشته است. پیش‌بینی می‌کنیم که این اثر در نهایت کمتر از «ثور: رگنوراک» بفروشد.

Thor-Love-and-Thunder [2]

ناگفته نماند که کارگردان این اثر در مصاحبه‌ای با نشریه out در رابطه با انتقاداتی که به بیش از حد «همجنس‌گرا» بودن قسمت چهارم «ثور» شد گفت: همه مردم «همجنس‌باز» هستند فقط دز خلوص آنها متفاوت است. وایتیتی در ادامه افزود: ما بالاخره در این فیلم توانستیم به جنبه‌های همجنس‌گرایانه کاراکتر تسا و من بپردازیم. من بی صبرانه منتظرم تا ببینم دوستانم درباره من چی می‌گویند؛ من هم به آنها می‌گویم که شما مفتخر به دیدن یک نماد همجنس‌بازی هستید. همین مسئله سبب خرسندی من می‌شود. وایتیتی در ادامه گفت که آرزو داشت: ایکاش صحنه‌های همجنس‌گرایی بیشتری داشتیم.

البته مارول و دیزنی امیدوارند تا قسمت دوم «پلنگ سیاه» (Black Panther) فروش چشمگیری داشته باشد. بدلیل فوت چدویک بوزمن، بازیگری که نقش بلک پنتر را بازی می‌کرد، فیلم جدید به مثابه مراسم سوگواری و یادبودی برای او بوده و قطعا مردم را به سالن‌های سینما خواهد کشاند.

«مینیون‌ها: خیزش گرو» (Minions: The Rise of Gru) توانست با فروش ۱۷ میلیون دلاری در رتبه سوم قرار بگیرد. مجموع فروش انیمیشن یونیورسال به ۲۹۷ میلیون دلار پر آمریکای شمالی و ۶۴۰ میلیون دلار فروش جهانی رسید.

«تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) در هفته نهم توانست ۱۰ میلیون دلار بفروشد. فیلم تام کروز تا امروز فروش بیشتری از قسمت اول «انتقام‌جویان» داشته و پیش‌بینی می‌شود تا رتبه هفتم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ آمریکای شمالی قرار گرفته و «تایتانیک» و «دنیای ژوراسیک» را پشت سر بگذارد. «تاپ گان» تا امروز بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار فروش جهانی داشته است. شایان ذکر است که این اثر در چین به نمایش درنیامده اما اکران بسیار موفقی در هنگ‌کنگ و تایوان دو منطقه پر التهاب در اطراف چین داشته است. با توجه به هفتاد روزی که از اکران «تاپ گان» می‌گذرد، پرفروش‌ترین اثر تاریخ کمپانی پارامونت در هلند و انگلیس شاهد افزایش فروش بود.