- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

تیلور سوئیفت، مشکل بزرگ جهان

تیلور سوئیفت

به گزارش سوره سینما [1]، این روزها بحث ازدیاد جمعیت از دهان گلوبالیست‌های سرمایه‌دار (World Economic Forum) بسیار شنیده می‌شود. در (TED Talks) نیز سخنرانان متعددی به بحران ازدیاد جمعیت اشاره کرده‌اند. در آمریکا سلبریتی‌ها و میلیاردرها در مراسم‌های مختلف و شوهای اهدای جوایز، به بحران «تغییرات آب‌وهوا» (Climate change) مفصلاً می‌پردازند و به‌اصطلاح خودشان سعی در «بالا بردن اطلاعات مردم»  (Raising Awareness) درباره این بحران‌ها می‌کنند. اما کمتر رسانه‌ای به دو خاطی دیگر گرمایش کره زمین و قحطی می‌پردازند.

چند روز پیش اعلام شد که تیلور سوئیفت خواننده مشهور آمریکایی، در بازه هفت‌ماهه امسال، یکصد و هفتاد پرواز با هواپیمای اختصاصی کرده است. سوئیفت خود را یکی از بزرگ‌ترین حامیان محیط‌زیست خوانده و در حین دریافت جوایز متعدد از مراسم‌های Grammy, AMA, MTV, Billboard awards دم از بحران «تغییرات آب‌وهوا» زده و از مردم خواسته تغییر اساسی در سبک زندگی‌شان، دهند.

بر اساس گزارش موسسه yard تیلور سوئیفت که طرفدارانش او را پرنسس موسیقی پاپ می‌دانند، بزرگ‌ترین آلوده‌کننده هوا بوده است. او بیش از ۲۳ هزار ساعت پرواز در هواپیمای اختصاصی داشته است. پروازهای او که یکی از بزرگ‌ترین حامیان محیط‌زیست است، بیش از هشت هزار تن آلاینده تولید کرده است.

تخمین زده شده است که سوئیفت در حدود ۱۱۸۵ برابر یک فرد معمولی در آمریکا، هوا را در امسال آلوده خواهد کرد.

بحران سبک زندگی اشرافی فقط محدود به سوئیفت نمی‌شود؛ کایلی جنر (خواهر ناتنی کارداشیان‌ها) برای مسافت‌های در حدود یک ربع نیز از هواپیمای شخصی استفاده می‌کند.

کشتی‌های تفریحی، نیز یکی دیگر از معضلات آلوده‌کننده هوا و دریاها است. در بازه بیست‌ساله، اندازه این کشتی‌ها نه به‌صورت درصدی، بلکه تصاعدی بالا رفته است. سرمایه‌داران حامی محیط‌زیست و نگران ازدیاد جمعیت، کشتی‌های تفریحی بالای یک‌صد متر طول را به ارزش‌های بیش از دویست میلیون دلار می‌خرند و از آن طرف، نگران وضعیت کره زمین نیز هستند. میزان آلایندگی این کشتی‌ها نیز سر به فلک می‌کشد.

جالب این است که سلبریتی‌ها و سرمایه‌داران در همایش‌های متعددی عموماً در پاریس، با هواپیماهای شخصی مسافرت کرده و نگرانی‌های خود را به گوش مردم جهان می‌‌رسانند.

به نقل از بیل مار، مجری معروف برنامه‌های تلویزیونی سیاسی، لیبرال‌ها از مردم تقاضای فداکاری‌هایی را دارند که خودشان تن به آن نمی‌دهند. در سه سال اخیر به‌کرات دیده‌ایم که کارکنان جشنواره‌ها و دورهمی‌های سلبریتی‌ها، مجبور به پوشیدن ماسک هستند؛ اما هالیوودی‌ها بیشتر از این حرف‌ها خرج صورت‌هایشان کرده‌اند تا آن را بپوشانند.

بیل مار در برنامه دیگری درباره سلبریتی‌های حامی محیط‌زیست گفته بود: دو دسته آدم وجود دارد، دسته اول تمکن استفاده از هواپیمای شخصی را دارد و دسته دوم دوست دارد که از هواپیمای شخصی استفاده کند. دسته اول به‌هیچ‌عنوان حاضر نیست تا این موهبت را از دست بدهد.

بحران ازدیاد سلبریتی‌ها نیز سلامت کره زمین را به خطر انداخته است. اصرار این گروه بر استفاده اجباری از ماشین‌های الکتریکی، تبعات سنگینی خواهد داشت. اگر همه مردم آمریکا امروز بخواهند که از ماشین‌های الکتریکی استفاده کنند، این کشور باید ظرفیت تولید برق را تا سی برابر افزایش دهد! این امر حتی با پوشاندن کل زمین‌های مناسب انرژی خورشیدی و انرژی بادی، امکان‌پذیر نیست. از طرفی حامیان محیط‌زیست خواستار پایان دادن به استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی هستند. هیچ‌یک از این سیاست‌ها منطق ندارد. مگر اینکه نود درصد جمعیت کره زمین، بمیرند و بحران سرمایه‌داران و تیلور سوئیفت‌ها حل شود.