- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

الک بالدوین، قاتلی نگران قصاص

الک بالدوین

به گزارش سوره سینما [1]، الک بالدوین در مصاحبه‌ای با CNN گفت: من  پس از تیراندازی (کشتن فیلمبردار) در صحنه فیلم «زنگار» نگران بودم که طرفداران ترامپ بنده را قصاص کنند.

بالدوین در ادامه افزود: رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا گفت که من احتمالا از روی عمد به هلنا هاچینز (فیلمبردار) تیراندازی کرده‌ام. فقط همین مسئله مرا نگران کرده بود. *

بالدوین در ادامه گفت که پس از اظهارات ترامپ، هزار درصد نگران جانش بود. ترامپ به هوادارانش دستور داد تا به مجلس حمله کنند و در ضمن یک پلیس را نیز کشتند. * من نگران بودم که هواداران چنین آدمی آیا مرا نیز خواهند کشت؟

پس از تحقیقات سازمان اف‌بی‌آی، آنها به این نتیجه رسیدند که اسلحه‌ای که در دست بالدوین بود، سالم بوده و به هیچ عنوان نمی‌تواند بدون چکاندن ماشه، شلیک کند. نتیجه‌گیری اف‌بی‌آی با اظهارات بالدوین در تضاد است. او به پلیس و رسانه‌ها گفته است: من ماشه را نچکاندم.

بالدوین در اولین مصاحبه‌ پس از کشتن فیلمبردار به مجری شبکه ای‌بی‌سی گفت: من هیچوقت اسلحه را به سمت کسی نشانه نمی‌گیرم تا شلیک کنم، هیچوقت.

نکته اینجاست که او اسلحه را بسمت کسی نشانه گرفت و شلیک کرد.

*  الک بالدوین به‌مانند دیگر چهره‌های شاخص هالیوود می‌دانست که نیازی نیست نگران مقتول و سیستم قضایی باشد؛ سیستم قضایی آمریکا در اکثر مواقع، طرف هالیوود را گرفته و روی گناهان آنها، حتی قتل، سرپوش می‌گذارد. بالدوین اولین نمونه این لاپوشانی‌ها نیست. ازرا میلر بازیگر بدون جنسیت فیلم‌های ابرقهرمانی کمپانی وارنر، چند مورد آدم‌ربایی، تجاوز و درگیری داشته است که صرفا بدلیل «بدون جنسیت» و چپ‌گرا بودن، هنوز کارش به زندان نیافتاده است.