- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

جایزه مردمی جشنواره تورنتو برای فیلم اسپیلبرگ

The-Fabelmans

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از ورایتی، داستان زندگی‌نامه‌ای استیون اسپیلبرگ به نام «خانواده فیبلمن» برگزیده‌ مردمی در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو شد که این دستاورد شانس بیشتری برای دریافت جوایز دیگر به اسپیلبرگ داد.

جایزه انتخاب مردمی جشنواره فیلم تورنتو TIFF یکی از قابل اعتمادترین پیش‌بینی کننده‌های موفقیت نهایی در مراسم اسکار است. در سال‌های گذشته، فیلم هایی چون «کتاب سبز» و «سرزمین کوچ‌نشین‌ها» که برگزیده مردمی در جشنواره فیلم تورنتو شده بودند توانستند در افتخار بعدی خود جایزه بهترین فیلم اسکار را نیز دریافت کند. دیگر دریافت‌کنندگان اخیر، از جمله «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری»، «لا لا لند» و «جوجو خرگوشه» نیز نامزدهای بهترین فیلم و گزینه های اصلی در طول فصل جوایز اسکار بودند.

از زمانی که رده انتخابی مردم در سال ۱۹۷۸ در جشنواره فیلم تورنتو ایجاد شد، هفت برنده جایزه بهترین فیلم را در اسکار بردند که پنج مورد از آنها در ۲۰ سال گذشته بود.

اسپیلبرگ طی صحبت‌هایی در مورد آخرین ساخته خود، گفته است: همانطور که دیشب روی صحنه گفتم، بیش از همه، خوشحالم که این فیلم را به تورنتو آوردم! این شخصی‌ترین فیلمی است که تا به حال ساخته‌ام و استقبال گرم همه در تورنتو اولین بازدید من از این فیلم بود.

وی اضافه کرد: TIFF برای من و تمام اعضای «خانواده فیبلمن» بسیار صمیمی و شخصی است. از کامرون بیلی و کارکنان فوق‌العاده TIFF متشکرم. همچنین تشکر می کنم از یونیورسال پیکچرز و البته یک تشکر ویژه از همه طرفداران فیلم در تورنتو که آخر هفته ای را ساخته اند که هرگز فراموش نخواهم کرد.

فیلم سینمایی «خانواده فیبلمن» داستان سام فیبلمن، پسر جوانی است که عاشق سینما می‌شود، اما خود را در حال مبارزه با آشفتگی های خانوادگی برای زنده نگه داشتن رویای خود می‌بیند.

در خلاصه داستان فیلم جدید اسپیلبرگ آمده است: «مرد جوانی به نام سامی فیبلمن که در دوران پس از جنگ جهانی دوم در آریزونا بزرگ می‌شود، یک راز خانوادگی را کشف می‌کند و متوجه می‌شود که چگونه قدرت فیلم‌ها می‌تواند به او کمک کند تا حقیقت را ببیند.»

گفتنی است جایزه دوم و سوم انتخاب مردم و تماشاگران این دوره جشنواره فیلم تورنتو را فیلم‌های «زن‌ها صحبت می‌کنند» ساخته سارا پلی و قسمت دوم «چاقوکشی» به کارگردانی ریان جانسون کسب کردند.

لیست جوایز جشنواره غیررقابتی فیلم تورنتو ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

جایزه انتخاب مردم: «خانواده فیبلمن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ

جایزه انتخاب مردم در بخش مستند: مستند «یخ سیاه» به کارگردانی هیوبرت دیویس

جایزه انتخاب مردم در بخش جنون نیمه شب: فیلم «عجیب: داستان آل یانکویچ» به کارگردانی اریک اپل

بهترین فیلم کوتاه: فیلم «برف در سپتامبر» به کارگردانی ککواجلم پرز اوجر

بهترین فیلم کوتاه کانادایی: فیلم کوتاه «سیمو» به کارگردانی عزیز زورومبا

جایزه نتپک: فیلم «شیرین مثل…» به کارگردانی جاب کلر

جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی): «یک آخر هفته در غزه» به کارگردانی بازل خلیل

جایزه صداهای آمپلی‌فایر برای بهترین فیلم بلند کانادایی: فیلم «برای کشتن یک ببر» به کارگردانی نیشا پاهیجا

جایزه صداهای آمپلی‌فایر: فیلم «لئونور هرگز نمی‌میرد» به کارگردانی مارتیکا رامیرز اسکوبار و «درحالی که ما نظاره‌ گر بودیم» به کارگردانی وینی شکلا

جایزه بنیاد شان مندز: فیلم «چیزی که دیشب گفتی» به کارگردانی لویی دی فیلیپیس

جایزه پلتفرم داوران: فیلم «رایس‌بوی می‌خوابد» به کارگردانی آنتونی شیمز