- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

«نتفلیکس» برای زنده ماندن باید با سینما معامله کند

Netflix

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از اسکرین دیلی، ماراوال در حاشیه افتتاحیه کنفرانس سرمایه‌گذاران خلاق سن سباستین، با روگ ساترلند؛ رئیس CAA Media Finance صحبت کرد.

او در پاسخ به سوال ساترلند که آیا کار با نتفلیکس برای تجارت خوب است، گفت: «البته که من با نتفلیکس سر و کار دارم.»

ماراوال افزود: «شانس نتفلیکس سینما است. اگر نتفلیکس می‌خواهد در برابر شرکت‌های سرمایه‌دار بهتری مانند آمازون و اپل دوام بیاورد، تنها شانس آن‌، این است که با سینما معامله کند. امروزه در فرانسه، مردم از نتفلیکس شکایت می‌کنند، زیرا نتفلیکس آمریکایی است و فرانسه همیشه چنین چالشی دارد. نتفلیکس شانس ما است، اگر حرکت و تغییر کند.»

وی درباره حفظ توزیع‌کنندگان مستقل نیز بیان کرد: «این یک تعادل است. شما باید به توزیع‌کنندگان سنتی فیلم ارائه دهید، اما در مقابل نیز باید از مزیت پخش‌کننده‌ها برای قوی‌تر کردن خود بهره ببرید. این یک اکوسیستم است.»

ماراوال افزود: «احساس من در پنج سال آینده این است که توزیع مستقل احیاء خواهد شد، اما نمی‌دانم که آیا همان توزیع کنندگان وجود خواهند داشت یا نه، امروز برای آنها بسیار سخت است اما فکر می‌کنم یک بازسازی وجود خواهد داشت و امیدوارم در آن بازسازی هم همین مردم حضور داشته باشند. من فکر می‌کنم که توزیع سینما مطمئنا زنده خواهد ماند، اما متفاوت خواهد بود.»

vincent-maraval [2]

او تایید کرد: «وقتی به پروژه فکر می‌کنم انتخاب شماره یک من، رفتن به تئاتر است.»

ماراوال در ادامه صحبت‌های خود دستور کار جشنواره فیلم کن را زیر سوال برد و گفت: «فیلم‌ها برای رقابت در بخش جوایز باید برای اکران فرانسوی تضمین داشته باشند. چرا که این وظیفه جشنواره نیست که فیلم‌ها را بر اساس نحوه توزیع آنها انتخاب کند. وقتی رئیس جشنواره یا کمیته انتخاب هستید، فیلم را قضاوت می‌کنید. روشی که قرار است فیلم توزیع شود، برای من نباید بخشی از تصمیم باشد و این امر از نظر من اشتباه است.»

وی در پایان گفت: «ونیز کاملاً اشتباه معکوس را انجام می‌دهد. چهار روز اول ونیز شبیه جشنواره فیلم نتفلیکس است.»

گفتنی است، گروه پان-اروپایی Wild Bunch (هویت پان اروپایی احساس هویت شخصی با اروپا، در یک فرهنگ است) در پخش تلویزیونی و فیلم، با عملیات تولید در آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا و همچنین شعبه فروش تلویزیون مشغول است. بازوی فروش فیلم Wild Bunch International، با مدیریت وینسنت ماراوال، از سال ۲۰۱۹ یک نهاد مستقل است.

ترجمه: هدیه حدادی‌اصل [3]