- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

وقتی هالیوود روی گوبلز را سفید می‌کند

Viola-Davis

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از وبسایت آمریکایی برایتبارت، در شبکه‌های اجتماعی، یک اینفوگرافیک منتشر شد حاکی از قصد دولت ایران برای اعدام ۱۵ هزار نفر؛ این پست سریعا توسط سلبریتی‌های چپ‌گرای آمریکا گسترش پیدا کرد؛ ویولا دیویس، سوفی ترنر و عجیب تر از همه، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که در پستی رسمی ایران را محکوم کرد، در میان این افراد بودند. Breitbart) یکی از پر مخاطب‌ترین رسانه‌های خبری در آمریکا است.)

پس از یک روز در صدر ترندینگ قرار داشتن این پروپاگاندای ضد نظام و کمپین fear mongering چپ‌گرایان علیه ایران، اینستاگرام شروع به لیبل گذاری روی این پست‌ها کرد. افراد ذکر شده در بالا نیز مجبور شدند تا این پست‌ها را پاک کنند. حکومت کانادا بابت انتشار مطالب خلاف واقع، عذر خواهی نکرد و سخنگوی آن به خبرنگار CNN گفت: جهان نباید چشم‌هایش را بر روی اتفاقات ایران ببندد. نمایندگان مجلس ایران حق ندارند که خواستار اعدام معترضان بشوند. جالب این که دروغ بزرگ ترودو صدای BBC انگلیسی را هم درآورد و این رسانه در گزارش مفصلی بحث اعدام ۱۵۰۰۰ نفر در ایران را بررسی کرد. در این گزارش دفتر نخست وزیر کانادا به خبرنگار BBC می گوید که پست ترودو بر اساس اخبار اولیه بوده که کامل نبود. به همین خاطر هم حذف شد.

کمتر رسانه‌ای در غرب و علی الخصوص در اروپا و کانادا وجود دارد که ریا‌کاری‌های حکومت‌های به اصطلاح آزادی‌خواه را نمایان کند. اکثر چپ‌گرایان امروز، مواضع در ظاهر بشر دوستانه به خود می‌گیرند اما آنها در واقعیت ماجرا، بسیار جنگ‌طلب بوده و هر مطلبی را که با اهداف ایدئولوژیکشان همخوانی داشته باشد به شیوه جوزف گوبلز منتشر می کنند. حتی اگر صحت نداشته باشد. به قول وزیر تبلیغات نازی ها «دروغ هرچه بزرگ تر، باورش برای توده مردم راحت تر است.»

چند روز پیش نیز، همین چپ‌گرایان درصدد شروع جنگ جهانی سوم بودند. وقتی خبر از اصابت موشک به لهستان و کشته شدن دو نفر پخش شد، تمامی این افراد خواستار مداخله نظامی آمریکا در جنگ با روسیه شدند؛ اما وقتی که معلوم شد، موشک‌ها را زلینسکی «عزیز اسکار و هالیوود» به لهستان شلیک کرده، هیچ یک از افراد حرفی از خون‌خواهی آن دو نفر کشته شده نزدند. انگار کسی که مرده، مهم نیست، کسی که می‌کشد، مهم است.

وب‌سایت ببیلون بی در واکنش به زیاده‌خواهی زلینسکی چنین گفت: زلینسکی پشت تلفن از بایدن پرسید، پول من کجاست؟ بایدن در پاسخ گفت: هشتاد هزار مامور مسلح برای اداره مالیات استخدام کردم تا پولها را از مردم جمع کنن.

ناگفته نماند که دولت بایدن تاکنون نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که البته برخی ادعا می کنند این پول صرف جنگ نخواهد شد و فقط سندسازی و ظاهرسازی برای پول‌شویی است. خصوصا وقتی مشخص می شود رقم قابل توجهی از این پول به کلاهبرداری کمپانی FTX گره خورده است. سم بنکمن فراید مدیرعامل این کمپانی، یکی از بزرگترین حامیان مالی دموکرات‌ها در انتخابات بوده و بیش از هفتصد میلیون دلار به کمپین‌های انتخاباتی لیبرال‌ها کمک مالی کرده است.