- سوره سینما - http://www.sourehcinema.ir -

فصل دوم «جان‌وطن» وارد مرحله تولید شد

Jan-Vatan

به گزارش سوره سینما [1] به نقل از روابط عمومی پروژه، فصل دوم برنامه ترکیبی «جان‌وطن»، تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره، به کارگردانی علی فراهانی‌صدر، سردبیری جاوید مختاری و تهیه‌کنندگی مهدی مستوفی وارد مرحله تولید شد.

این برنامه ترکیبی، در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای در استودیو دیبافیلم به تولید می‌رسد و برای پخش از رسانه ملی در ایام دهه فجر آماده می‌شود. اجرای فصل جدید برعهده پرهام عمرانی‌ست.

«جان‌وطن» در فصل دوم به سراغ قصه‌های ناگفته و برآمده از مردم درباره حوادث و مبارزات منتهی به انقلاب اسلامی رفته است. این برنامه ترکیبی در هر قسمت میزبان کسانی‌ست که اتفاقی را در دوران انقلاب تجربه کرده‌اند؛ این افراد از قشرهای مختلف نظیر پزشک، دانشجو و حتی هنرمندانی‌ست که مسیر هنر را برای مبارزه انتخاب کردند.

یکی از تفاوت‌های «جان‌وطن» با سری اول، دعوت از چند سوژه بین‌المللی است که اصالتا در کشورهای دیگر بدنیا آمدند اما اکنون در ایران زندگی می‌کنند. این مهمانان که از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، فلسطین و… هستند از تاثیرات انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای خود می‌گویند.

فصل اول این برنامه ترکیبی، محصول مشترک مرکز مستند سوره و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت، که قصه‌هایی برآمده از دل مردم درباره جنگ را روایت کرد، در ۷ قسمت در هفته دفاع مقدس روی آنتن شبکه سه رفت.